تلگرامسرخط خبرها

اردن: گام اساسی برای صلح را باید اسرائیل با پایان اشغالگری بردارد

وزیر خارجه اردن در واکنش به عادی سازی روابط میان بحرین و اسرائیل گفت که «تغییر مطلوب و گام اساسی برای صلح در خاورمیانه باید از جانب اسرائیل با پایان دادن به اشغالگری انجام شود».

میدل ایست نیوز: «ایمن الصفدی»، وزیر خارجه اردن، در واکنش به عادی سازی روابط میان بحرین و اسرائیل گفت که «تغییر مطلوب و گام اساسی برای صلح در خاورمیانه باید از جانب اسرائیل با پایان دادن به اشغالگری انجام شود».

الصفدی با انتشار بیانیه ای به مناسبت اعلام عادی سازی روابط میان بحرین و اسرائیل تأکید کرد که اسرائیل باید به اقدامات خود که موجب تضعیف راه  حل دو کشوری می شود و به اشغال نامشروع اراضی فلسطینیان پایان دهد.

او گفت که اثرگذاری توافق بحرین و اسرائیل و همه معاهدات صلح با اسرائیل منوط به اقدامات اسرائیل است و اگر اسرائیل به اشغالگری ادامه دهد نزاع ها در خاورمیانه به قوت خود باقی خواهد ماند و عمیق تر خواهد شد و منطقه روی صلح عادلانه ای را که مورد پذیرش ملت ها باشد و اکنون ضرورتی منطقه ای و جهانی است نخواهد دید.

وزیر خارجه اردن تأکید کرد که صلح وقتی فراگیر و پایدار خواهد بود که مورد تأیید ملت ها باشد و شرط آن تحقق همه حقوق ملت فلسطین است.

روز گذشته رئیس جمهور امریکا اعلام کرد که به دنبال امارات، بحرین نیز بر سر عادی سازی روابط با اسرائیل به توافق رسیده است. اعلام این خبر واکنش های گسترده ای در سطح جهان و منطقه داشته است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا