تلگرامخبر اولسیاسی

سخنگوی جدید ائتلاف بین المللی: نیروهای ائتلاف بین المللی از نیروهای الحشد الشعبی پشتیبانی می کنند

سخنگوی جدید ائتلاف بین المللی در اولین سخنان خود پس تصدی منصب سخنگویی ائتلاف بین المللی درباره ماموریت نیروهای ائتلاف در مرحله آتی در عراق و پشتیبانی از نیروهای الحشد الشعبی سخن گفت.

میدل ایست نیوز: سرگرد «واین ماروتو»، سخنگوی جدید ائتلاف بین المللی ضد داعش، امروز یکشنبه از نوع ماموریت نیروهای ائتلاف در مرحله آتی و پشتیبانی نیروهای ائتلاف از نیروهای الحشد الشعبی خبر داد.

ماروتو در سخنانی گفت که نیروهای ائتلاف بین المللی، تمامی تحرکات خود برای از بین بردن داعش در عراق و سوریه را با دولت عراق هماهنگ می کند و اشاره کرد که ماموریت فعلی نیروهای ائتلاف بین المللی در عراق در مشاوره به نیروهای عراقی خلاصه می شود.

وی افزود که نیروهای عراقی برای از بین بردن داعش در حال حاضر نیازی به آموزش نیروهای ائتلاف ندارند و نیروهای ما فقط به مشاوره بسنده می کنند.

سخنگوی جدید ائتلاف بین المللی ضد داعش تاکید کرد که ائتلاف بین المللی از الحشد الشعبی پشتیبانی می کند زیرا آنها بخشی از نیروهای عراق هستند.

ماروتو کاهش شمار نظامیان امریکایی در عراق را خبر خوبی دانست و گفت که نیروهای ائتلاف به درخواست دولت عراق در این کشور حضور دارند و کاهش شمار نظامیان ائتلاف بین المللی در عراق به معنای پیشرفت و موفقیت در مسیر توانایی های نیروهای عراقی در مقابله با داعش است.

پیش از این «مایلز کگینز»، سخنگوی پیشین ائتلاف بین المللی نیز در روز شنبه 5 سپتامبر تاکید کرده بود که نیروهای ائتلاف بین المللی مشکلی با نیروهای الحشد الشعبی ندارند.

سخنگوی پیشین ائتلاف بین المللی همچنین با اشاره به فداکاری ها و شهدایی که الحشد الشعبی در راه مبارزه با داعش تقدیم کرده است، گفت که جان فشانی های نیروهای عراقی در مقابله با داعش بسیار بیشتر از خدمات ائتلاف در مبارزه با داعش است.

گفتنی است ائتلاف بین المللی ضد داعش در دوره اخیر و پس از موفقیت های پی در پی نیروهای عراقی در مبارزه با داعش، شماری از پایگاه های تحت کنترل خود در عراق را به نیروهای عراقی تحویل دادند.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا