سرخط خبرها

ائتلاف نصر: دولت باید به بیانیه مرجعیت عالی دینی عراق پایبند باشد

ائتلاف نصر در پارلمان عراق ضمن استقبال از بیانیه مرجعیت عالی دینی عراق پس از دیدار نماینده سازمان ملل، از دولت خواست تا به این بیانیه پایبند باشد.

میدل ایست نیوز: ائتلاف نصر در پارلمان عراق ضمن تاکید بر اینکه دولت عراق باید پایبند به بیانیه «آیت الله سیستانی»، مرجعیت عالی دینی عراق باشد، این بیانیه را پایه ای برای دستیابی به اصلاحات عنوان کرد.

ائتلاف نصر در پارلمان عراق به ریاست «حیدر العبادی»، نخست وزیر اسبق عراق با انتشار بیانیه ای ضمن اعلام پایبندی به  بیانیه مرجعیت عالی دینی عراق پس از دیدار «جنین هنیس پلاسخارت»، نماینده سازمان ملل در عراق و استقبال از آن، بیانیه مذکور را نقشه راه و پایه ای قوی برای تحقق اصلاحات مطلوب دانست.

ائتلاف نصر همچنین افزود که نقشه راهی که مرجعیت عالی دینی عراق ترسیم کرده اند بر 4 موضوع مهم که همان برگزاری انتخابات سالم و عادلانه در موعد مقرر، انحصار سلاح در دست دولت، صیانت از حاکمیت کشور و مجازات عاملان قتل تظاهرات کنندگان ونیروهای امنیتی وتحویل آنها به دستگاه قضایی است، تاکید داشت.

ائتلاف پارلمانی نصر با بیان اینکه محتوای بیانیه مرجعیت عالی دینی عراق رویکردی واقع بینانه و مطابق با چشم اندازهای ائتلاف نصر است از دولت خواست به تمام بیانیه مرجعیت پایبند باشد.

این ائتلاف همچنین اشاره کرد که فراکسیون های سیاسی پارلمان نیز مسئولیت بزرگ و مهمی بر عهده دارند و اگر به دنبال خیر و صلاح برای کشور و مردم هستند، باید با تلاش برای اجرای محتوای بیانیه اقدام کنند.

گفتنی است روز گذشته پلاسخارت با حضور در منزل مرجعیت عالی دینی عراق در نجف با ایشان دیدار کرد.

منبع
السومریة نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا