تلگرامخبر اولسیاسی

اعلام آمادگی کمیساریای عالی انتخابات در عراق برای برگزاری انتخابات پس از تحقق 5 شرط

کمیساریای عالی انتخابات در عراق ضمن استقبال از اظهارات «آیت الله سیستانی» تاکید کرد که پس از تحقق 5 شرط آماده برگزاری انتخابات آتی در عراق است.

میدل ایست نیوز: کمیساریای عالی انتخابات در عراق امروز دوشنبه در بیانیه ای ضمن استقبال از اظهارات «آیت الله سیستانی»، مرجعیت عالی دینی عراق، تاکید کرد که پس از تحقق 5 شرط آماده برگزاری انتخابات آتی در عراق است.

کمیساریای عالی انتخابات در عراق با اشاره به بیانیه مرجعیت عالی دینی عراق پس از دیدار «جنین هنیس پلاسخارت»، نماینده سازمان ملل در عراق با ایشان، این بیانیه را تاریخی و مهم توصیف کرد.

در بیانیه کمیساریای عالی انتخابات آمده است که اظهارات با ارزش آیت الله سیستانی در خصوص انتخابات پارلمانی پیش از موعد که قرار است در سال آینده برگزار شود دلیلی روشن بر این است که ایشان اهتمام فراوانی به مساله برگزاری انتخاباتی آزاد و سالم دارند و شهروندان را به مشارکت در آن تشویق می کنند.

کمیساریای عالی انتخابات در عراق ضمن اعلام پایبندی کامل به انجام ماموریت قانونی خود با تمام اخلاص افزود که به مردم متعهد می شویم که آرای خود را با اعتماد قانونی و اخلاقی برای اجرای فرآیند انتخابات بر اساس معیارهای شناخته شده در سیستم های دموکراتیک در صندوق های رای قرار دهند.

در ادامه بیانیه کمیساریای، ضمن اعلام آمادگی برای برگزاری انتخابات پیش از موعد در عراق، آن را مشروط به اقدام پارلمان برای تکمیل فوری قانون انتخابات و انتشار آن در روزنامه های رسمی علاوه بر تکمیل قانون دادگاه فدرال به عنوان تنها نهاد قانونی تصویب نتایج انتخابات دانست.

اقدام دولت برای آماده سازی بودجه انتخابات و تامین مستلزمات ضروری اعلام شده توسط کمیساریای عالی، تصویب تعیین مدیران کل انتخاب شده توسط هیئت کمیساریا در شورای وزیران و فراهم شدن نظارت لازم در انتخابات برای برگزاری انتخاباتی آزاد، با شفافیت و سالم که نشان دهنده اراده ملت عراق باشد و کمک کمیساریای سازمان ملل و سایر سازمان های بین المللی به برگزاری انتخابات از دیگر شروط کمیساریای عالی انتخابات در عراق برای برگزاری انتخابات پیش از موعد است.

در پایان بیانیه کمیساریای عالی انتخابات ضمن تشکر مجدد از مواضع مرجعیت عالی دینی عراق برای حمایت از کرامت، امنیت و آزادی همه عراقی ها، نسبت به برگزاری انتخابات پیش از موعد پس از فراهم شدن شروط ذکر شده و با حمایت مرجعیت در موعد مقرر ابراز امیدواری کرد.

منبع
السومریة نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا