تلگرامخبر اولسرخط خبرهاسیاسی

درباره شخصیت‌های تازه منصوب شده از سوی نخست‌وزیر عراق چه می‌دانیم؟

نخست‌وزیر عراق امروز با صدور فرمانی 9 نفر را برای تصدی پست‌های مهمی منصوب کرد.

میدل ایست نیوز: «مصطفی الکاظمی»، نخست‌وزیر عراق امروز با صدور فرمانی 9 نفر برای تصدی پست‌های مهمی منصوب کرد.

اسامی این افراد به همراه بیوگرافی و رزمه کاری‌شان و مناصبی که برای تصدی آن معرفی شده‌اند، به شرح ذیل است:

1:خالد العبیدی: معاون امور عملیات دستگاه اطلاعات ملی عراق

خالد متعب یاسین العبیدی عضو پارلمان کنونی است و در سال‌های 2014 تا 2016 میلادی منصب وزارت دفاع عراق را برعهده داشته است، وی متولد سال 1959 میلادی در شهر موصل است و دارای مدرک لیسانس منهدسی هواپیما و دکترای علوم سیاسی در سال 2011 میلادی است.

2:حسن الشمری: رئیس سازمان اوراق بهادار

حسن حلبوص حمزه الشمری در سال 1972 میلادی در منطقه الشوملی استان بابل متولد شده است، وی در سال 1992 میلادی از دانشگاه بغداد لیسانس حقوق گرفت و در سال 2005 به عضویت کمیته حقوقی در مجمع ملی درآمد.

الشمری دو دوره نمایندگی پارلمان و تصدی وزارت دادگستری در دولت نوری المالکی در سال‌های 2010-2014 را در کارنامه خود دارد.

3: فالح العیساوی: قائم‌مقام دستگاه امنیت ملی

فالح یونس حسن العیساوی که نماینده پارلمان کنونی عراق است، چندین منصب مدیریتی و سیاسی از جمله فرماندار عامریه الصمود، عضویت در شورای استانداری الانبار، فرماندار فلوجه، نائب رئیس شورای استانداری بصره، نماینده پارلمان عراق از استان الانبار، عضو کمیسیون امنیت و دفاع، سخنگوی ائتلاف القوی العراقیة به ریاست محمد الحلبوسی در کارنامه کاری خود دارد.

4:سهی داوود الیاس نجار: رئیس سازمان ملی سرمایه‌گذاری

وی مشاور مصطفی الکاظمی و عضو شورای مدیریتی (سازمانی غیر دولتی است) است که در سال 2009 میلادی تاسیس شده است، سهی نجار در مذاکرات عراق و عربستان که «علی علاوی»، وزیر داریی عراق در ماه ژوئن گذشته برگزار کرد، حضور داشت.

5:منهل عزیز رووف الحبوبی: شهردار بغداد

وی مهندس معماری است و در طراحی‌ها و نقشه‌های خود برای نشان دادن میراث و فرهنگ عراق تلاش کرده است، الحبوبی به همراه یک تیم جوان، ساختمان پارلمان عراق را در سال 2011 میلادی طراحی کرده است.

6: سالم عبدالهادی الجلبی: مدیر بانک تجارت عراق

سالم عبدالهادی الجلبی بردارزاده احمد الجلبی است، وی ریاست دادگاه عراقی مربوط به رسیدگی به جنایت‌های جنگی را برعهده داشت.

الجلبی مدیر دادگاه جنایی برای محاکمه صدام حسین و دیگر ارکان رژیم وی در سال 2003 بوده است. وی همچنین در امریکا درس خوانده و در تدوین قانون اساسی جدید عراق نقش برجسته‌ای داشته است، الجلبی همچنین در مرحله پساصدام نامزد مورد علاقه ایالت متحده امریکا و بریتانیا برای تصدی ریاست جمهوری عراق بوده است.

7:مصطفی غالب مخیف الکتاب: رئیس بانک مرکزی

مصطفی غالب مخیف الکتاب پیش از معرفی به ریاست بانک مرکزی مدیر اداره حقوقی این نهاد مالی عراقی بوده است.

8:شیخ سامی المسعودی: رئیس سازمان حج و عمره عراق

سامی عمران المسعودی در سال 1980 میلادی در بغداد متولد شده است، وی دارای مدرک فوق لیسانس مدیریت و اقتصاد از دانشگاه کوفه است، المسعودی همچنین در ماه ژانویه به عنوان مستشار سازمان الحشد الشعبی و پس از آن به عنوان نائب رئیس دیوان وقف شیعی منصوب شد.

9:علاء جواد حمید الساعدی: رئیس سازمان پاکدستی

الساعدی به عنوان قاضی فعالیت کرده و ریاست سازمان دعاوی مِلکی در سال 2011 را برعهده داشته است و در زمان نخست‌وزیری نوری المالکی به عنوان سرپرست سازمان پاکدستی به جای رحیم العکیلی منصوب شد.

وی در سال 2015 میلادی در درخواستی خطاب به حیدر العبادی، نخست‌وزیر وقت عراق خواستار کناره‌گیری از ریاست سازمان پاکدستی شد.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا