خبر اولسیاسی

«فواد حسین» در آلمان: مصوبه پارلمان عراق، درباره زمان‌بندی خروج نیروهای بیگانه است نه تاریخ آن

وزیر امور خارجه عراق که به برلین سفر کرده است، در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای آلمانی بر نیاز عراق به ائتلاف بین‌المللی ضدداعش تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: «فواد حسین»، وزیر امور خارجه عراق تاکید کرد داعش همچنان در اطراف استان کرکوک، صلاح الدین، موصل و صحرای الانبار حضور دارد.

فواد حسین که به برلین سفر کرده است، در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «هایکو ماس»، همتای آلمانی خود تصریح کرد: عراق به ائتلاف بین‌المللی ضد داعش در مبارزه با این گروه تروریستی و حمایت اطلاعاتی و آموزشی نیاز دارد.

وزیر امور خارجه عراق تاکید کرد که مصوبه پارلمان درباره زمان‌بندی خروج نیروهای خارجی از عراق و نه زمان آن است و اکنون این زمان‌بندی تثبیت شده است.

وی درباره انتخابات پارلمانی آتی عراق گفت: انتخابات برای اعتماد زایی میان مردم و دولت حائز اهمیت است و باید این انتخابات به شکلی سالم و شفاف برگزار شود.

فواد حسین درباره روابط عراق و آلمان گفت: رابطه آلمان با عراق در زمینه‌های مختلف از جمله حمایت آلمان در نبرد عراق علیه داعش برای بغداد مهم است و ما هنوز به همکاری مشترک برای رهایی از شر این گروه تروریستی نیاز داریم و از دولت آلمان بابت حمایت مستمر از عراق تشکر می کنیم.

وی در ادامه از قصد خود برای سفر به پاریس به منظور مذاکره درباره ابتکار مکرون و زمان سفر الکاظمی به فرانسه خبر داد.

از سوی دیگر، هایکو ماس، رئیس دستگاه دیپلماسی آلمان تاکید کرد که کشورش به حمایت از عراق در نبرد علیه داعش و تقویت اصلاح اقتصاد ادامه خواهد داد.

ماس در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای عراقی خود گفت: آلمان دو میلیارد دلار به عنوان کمک مالی برای مقابله با بحران مالی و در عراق اختصاص داده است.

وی ضمن تمجید از طرح اصلاح عراق برای تقویت اقتصادش، اظهار داشت: ما از تقویت امنیت عراق حمایت می کنیم و خواهان تمدید ماموریت‌مان در نبرد علیه داعش هستیم، همچنین برلین از ثبات مناطق آزاد شده به صورت پایدار حمایت می‌کند.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا