تلگرامخبر اولسرخط خبرهاسیاسی

عدم تعیین‌تکلیف قانون انتخابات؛ الحلبوسی توپ را به زمین برهم صالح انداخت

فراکسیون دولت قانون اعلام کرد که «محمد الحلبوسی» با گنجاندن قانون انتخابات در دستورکار پارلمان با هدف رای‌گیری برای اصلاح آن مخالف است.

میدل ایست نیوز: فراکسیون دولت قانون به رهبری «نوری المالکی»، اعلام کرد که «محمد الحلبوسی»، رئیس پارلمان با گنجاندن قانون انتخابات در دستورکار پارلمان با هدف رای‌گیری برای اصلاح آن مخالف است.

«کاطع الرکابی»، عضو ائتلاف پارلمانی دولت قانون در گفت‌وگو با پایگاه خبری شفق نیوز تصریح کرد: رئیس پارلمان می گوید در سال گذشته، قانون انتخابات مورد رای‌گیری قرار گرفته است و نمی توان دوباره درباره این قانون رای‌گیری کرد مگر پس از آنکه رئیس جمهوری آن را تایید کند و در روزنامه‌های رسمی منتشر شود.

وی افزود: الحلبوسی به اطلاع گروه‌های سیاسی رسانده که می توان پس از آنکه رئیس جمهوری قانون انتخابات را تایید کرد، برخی از بندهای آن را برای اصلاح به رای گذاشت.

این نماینده پارلمان عراق در پایان اظهار داشت: این کار را می‌توان از طریق ارائه درخواستی به ریاست پارلمان که به امضای 100 نماینده رسیده است، انجام داد.

پارلمان عراق در اواخر سال گذشته در پی فشارهای مردمی بی‌سابقه ناشی از تظاهرات گسترده بخشی از قانون جدید انتخابات را تصویب کرد اما به دلیل اختلافات بر سر تعیین‌تکلیف حوزه‌های انتخابیه و قانون دادگاه فدرال هنوز این قانون رسمیت نیافته است.

منبع
شفق نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا