تلگرامخبر اولسرخط خبرها

العبادی: بعید است که کار به درگیری خطرناک با گروه های مسلح کشیده شود

نخست وزیر اسبق عراق و رئیس ائتلاف نصر، تأکید کرد که از دولت «مصطفی الکاظمی» حمایت می کند و آن را امتداد دولت خود می داند.

ميدل ایست نیوز: «حیدر العبادی»، نخست وزیر اسبق عراق و رئیس ائتلاف نصر، تأکید کرد که از دولت «مصطفی الکاظمی» حمایت می کند و آن را امتداد دولت خود می داند.

او در مصاحبه با نشریه لبنانی «النهار» گفت که از دولت فعلی عراق برای بازسازی ویرانی های دولت مستعفی «عادل عبدالمهدی» و «خرابکاری های فاجعه بار» آن حمایت می کند و افزود که هنوز برای سخن گفتن از موفقیت دولت الکاظمی زود است.

العبادی افزود که موفقیت دولت الکاظمی مشروط به تحقق شرایط مرحله انتقالی و برگزاری انتخابات آزاد است و تأکید کرد که بعید می داند که این دولت در تعامل با پرونده الحشد الشعبی به وضعیتی خطرناک کشیده شود.

او گفت که فساد در عراق به یک فرهنگ تبدیل شده و برای مبارزه با آن باید یک نظام اصلاحاتی سیاسی و مدیریتی و نهادی و فرهنگی ایجاد شود که با قدرت و قاطعیت و اراده لازم وارد عمل شود و افزود که معتقد است که دستاوردهای دولتش در مبارزه با فساد در هیچ دولت دیگری تکرار نشده است.

نخست وزیر اسبق عراق بهترین راهبرد برای تعامل با پرونده سلاح غیر قانونی و گروه های مسلح را اتحاد نهادهای حکومتی و اقتدار حکومت و خودداری از تن دادن به فشارها و درگیر شدن در رقابت ها و شفافیت و چانه زنی نکردن درباره حاکمیت کشور دانست.

او در پاسخ به سؤالی درباره اینکه آیا شناسایی و افشای عاملان ترورها و ربودن فعالان مدنی به درگیری نظامی با گروه های مسلح و جنگ داخلی نمی انجامد، گفت که لزوما چنین نخواهد شد و موضوع مبتنی بر عقلانیت و قاطعیت و اراده قوه مجریه و نیز عقلانیت و واقع بینی گروه های مسلح است.

العبادی درباره آنچه رقابت زیمنس و جنرال الکتریک بر سر برق عراق خوانده می شود گفت که تصویر این چنینی مشکل برق عراق غلط است و مشکل اصلی در مدیریت بحران برق در عراق است.

منبع
النهار

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا