تلگرامخبر اولسرخط خبرهاسیاسی

هشدار «مقتدی صدر» به «نتانیاهو»: افتتاح سفارت در عراق پایان شما را به دنبال خواهد داشت

رهبر جریان صدر در خطبه های امروز نماز جمعه به نتانیاهو نسبت افتتاح سفارت در عراق یا عادی سازی روابط با این کشور هشدار داد.

میدل ایست نیوز: «مقتدی صدر»، رهبر جریان صدر، امروز جمعه و در خطبه نماز جمعه خود به «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر اسرائیل، نسبت به افتتاح سفارت در عراق هشدار داد.

وی عادی سازی روابط با تل آویو را تحقیر و توهین دانست و به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل نسبت به افتتاح سفارت اسرائیل در بغداد هشدار داد.

صدر گفت: «من مردم مظلوم شرق و غرب زمین را خطاب قرار می دهم، من می گویم که عادی سازی روابط یک تحقیر و توهین است، خداوند ما را از این اقدام بر حذر می دارد؛ باید بدانید که ما شهدای «انقلاب سنگ» (اشاره به انتفاضه اول) را فراموش نخواهیم کرد و فلسطین در وجدان های ما زنده خواهد ماند.»

وی افزود: « از بنده خدا، به دشمن خدا، نتانیاهو ، من به شما هشدار می دهم كه به كشور معصومان، عراق نیایید و از گشودن سفارت یا اقدامی بدتر از آن بپرهیزید زیرا طبق آیات قرآن، این اقدام پایان شما را به دنبال خواهد داشت.»

گفتنی است عراق هیچ روابط دیپلماتیکی با اسرائیل ندارد.

امارات و اسرائیل در 13 اوت به توافقی برای عادی سازی روابط بین یکدیگر رسیدند و بحرین نیز در 11 سپتامبر با اقدامی مشابه به امارات پیوست.

امارات و بحرین با نادیده گرفتن خشم مردم، دو توافق نامه عادی سازی روابط با اسرائیل در کاخ سفید و تحت نظارت «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری امریکا امضا کردند.

منبع
القدس العربی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا