سرخط خبرهاسیاسی

شورش عناصر داعش در زندانی در الحسکة و آماده باش نیروهای قسد و ائتلاف بین المللی

تروریست های زندانی داعش در زندان گویران در الحسکه در اقدامی دست به شورش زدند و از اجرای دستورات خودداری کردند.

میدل ایست نیوز: یک زندان در الحسکة سوریه شب گذشته شاهد شورش تروریست های داعشی بود که به دنبال آن نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) و نیروهای ائتلاف بین المللی به حالت آماده باش در آمدند.

برخی منابع از نیروهای قسد به العربی الجدید گفتند که زندانیان داعشی در زندان گویران در محله صنعتی در الحسکة دست به شورش زدند و از اجرای دستورات خودداری کردند که این امر منجر به آماده باش زندان بان ها و آوردن تجهیزات نظامی به منطقه شد.

این منابع در ادامه افزودند که قسد و نیروهای ائتلاف بین المللی راه دسترسی به زندان را بستند و بالگردهای ائتلاف نیز اقدام به پرواز بر فراز آسمان الحسکة کردند.

این شورش با مداخله نیروهای امنیت داخلی، وابسته به نیروهای دموکراتیک سوریه بدون آن که شورشیان به اهدافشان دست پیدا کنند به پایان رسید.

پیش از این و در ده روز گذشته نیز هنگامی که زندانبان ها متوجه حفر تونلی در دیوار زندان برای فرار شدند، تروریست های داعشی اقدام به شورش کرده بودند.

گفتنی است، این سومین شورش زندانیان داعش در زندان های شمال و شرق سوریه طی یک ماه اخیر است.

این زندان بارها نافرمانی و شورش زندانیان را شاهد بود. در دفعات گذشته و در پی نافرمانی ها گروه تروریستی داعش خواستار تحویل اداره زندان ها به نیروهای ائتلاف بین المللی و بهبود وضعیت زندانی ها شده بود. در یکی از این نافرمانی ها که با تیراندازی به زندانیان همراه بود دو زندانی کشته و 5 نفر زخمی شدند.

منابعی به العربی الجدید گفتند که این زندان نزدیک به 5 هزار زندانی دارد که اکثرشان از کشورهایی به غیر از سوریه در داعش فعالیت داشتند.

اکثر این زندانیان در جنگ الرقه و الباغوز توسط نیروهای قسد پس از به دست گرفتن کنترل این شهر دستگیر شدند.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا