اجتماعیخبر اول

عربستان: حج عمره از 4 اکتبر به صورت تدریجی از سرگرفته می شود

وزارت کشور عربستان در بیانیه ای اعلام کرد که حج عمره را از 4 اکتبر و به صورت تدریجی از سر خواهد گرفت.

میدل ایست نیوز: وزارت کشور عربستان اعلام کرد که مراسم عمره را از 4 اکتبر 2020 و به صورت تدریجی از سر خواهد گرفت.

خبرگزاری رسمی عربستان (واس) به نقل از بیانیه وزارت کشور اعلام کرد که با از سرگیری مراسم عمره و زیارت کعبه به صورت تدریجی و با رعایت اقدامات پیشگیرانه بهداشتی لازم موافقت شده است.

در بیانیه وزارت کشور عربستان اشاره شده این تصمیم با توجه به گزارشات اخیر مسئولان ذیربط درباره آخرین وضعیت ویروس کرونا، پاسخ به درخواست بسیاری از مسلمانان در داخل و خارج از کشور برای ادای مناسک عمره و زیارت خانه خدا و با توجه به اهتمام پادشاه این کشور بر سلامت زائران کعبه اتخاذ شد.

این تصمیم علاوه بر از سرگیری مناسک عمره، ورود به مسجد الحرام و مسجد النبی را نیز به صورت تدریجی شامل می شود.

عربستان آغاز مراسم عمره را در 4 مرحله برنامه ریزی کرده که در مرحله اول قرار است شهروندان عربستانی و مقیمان در این کشور با توجه به 30 درصد از ظرفیت (6 هزار حج گزار در روز) و رعایت اقدامات پیشگیرانه، مناسک عمره را بجای بیاورند.

در مرحله دوم نیز به شهروندان و مقیمان عربستان اجازه داده می شود تا از 18 اکتبر 2020 و با ظرفیت 75 درصدی (15 هزار حج گزار یا نمازگزار در روز ) و با رعایت اقدامات پیشگیرانه، مناسک عمره و نماز را بجای آورند و همچنین با ظرفیت 75 درصدی بتوانند وارد مسجد النبی شوند.

عربستان از 1 نوامبر اجازه خواهد داد تا علاوه بر شهروندان و مقیمان عربستانی، افراد خارجی نیز بتوانند با ظرفیت 100 درصدی (60 هزار حج گزار یا نمازگزار در روز) به مسجد الحرام و مسجد النبی وارد شوند.

ورود افراد خارجی فقط از کشورهایی امکان پذیر است که وزارت بهداشت عربستان آن کشورها را در زمینه ویروس کرونا بی خطر اعلام کند.

وزارت کشور عربستان مرحله چهارم و آخر را اجازه به عمره، زیارت و نماز برای همه شهروندان عربستانی و خارجی و با طرفیت 100 درصد در مسجد الحرام و مسجد النبی اعلام کرد و آن را منوط به اعلام رسمی پایان خطر ویروس کرونا کرد.

ورود حج گزاران، زائران و نمازگزاران از طریق برنامه «اعتمرنا» (عمره) که توسط وزارت حج و عمره و با هدف اجرای استانداردها و ضوابط بهداشتی وزارت بهداشت ایجاد شده است انجام خواهد شد.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا