خبر اولسیاسی

ائتلاف فتح: با حمله به هیئت های دیپلماتیک خارجی مخالفیم/ کادرهای حشد الگوی پایبندی به قانون باشند

این ائتلاف از دستگاه‌های امنیتی و قضایی عراق خواسته که با قدرت و قاطعیت دربرابر زنجیره آدم‌ربایی و ترور و ایجاد وحشت میان مردم برخورد کنند.

میدل ایست نیوز: ائتلاف فتح به ریاست «هادی العامری» ضمن محکوم کردن آدم ربایی و ترور و حمله به سفارت خانه های خارجی از نیروهای خود خواست که الگوی پایبندی به قانون باشند.

در بیانیه این ائتلاف که امروز (پنج‌شنبه 24 سپتامبر) منتشر شده آمده که با توجه به حوادث داخلی و شرایط غیر طبیعی در پیرامون عراق لازم می‌داند که بر موارد مهمی که پیش‌تر نیز گفته بود تأکید کند.

این بیانیه تأکید کرده که مسئولیت اصلی دولت فعلی عراق تأمین امنیت و بازیابی اقتدار حکومت و ایجاد فضای مناسب برای اجرای انتخابات آزاد و شفاف و عادلانه است.

این بیانیه تأکید کرده که هیچ گزینه‌ای جز ساخت دولت عدالت‌محور توانا در تحقق امنیت و تأمین معیشت آزاد و کریمانه برای تک‌تک شهروندان عراق وجود ندارد.

این ائتلاف همچین از دستگاه‌های امنیتی و قضایی عراق خواسته که با قدرت و قاطعیت دربرابر زنجیره آدم‌ربایی و ترور و ایجاد وحشت میان مردم «که کار گروه‌های تبهکاری است که می‌خواهند با بر هم زدن فضا موجب هرج و مرج شوند» برخورد کند و از همه خواسته که با دستگاه‌های ذی‌ربط برای پایان دادن به این اقدامات مجرمانه همکاری کنند.

ائتلاف فتح تأکید کرده که با هر گونه حمله به هیئت‌های دیپلماتیک و نهادهای رسمی مخالف است و آن را موجب تضعیف حکومت و اقتدار آن می‌داند و افزوده که این اقدامات پیامدهای خطرناکی دارد.

این ائتلاف که شاخه سیاسی الحشد الشعبی است افزوده که حشد در کنار نیروهای مسلح و دستگاه‌های امنیتی عراق مدافع عراق و یکپارچگی و تمامیت ارضی آن است و از همه کادرهای خود می‌خواهد که الگوی پایبندی به قانون و فاصله گرفتن از هر اقدامی که به وجهه حشد آسیب بزند باشند.

ائتلاف فتح از همگان خواسته که در پوشش اخبار دقت نشان دهند و از اتهام‌زنی‌های گزاف پرهیز کنند چون «تررویسم و بقایای رژیم گذشته و گروه‌های منحرف و دشمنان عراق همواره در پی آلوده کردن فضا هستند».

این ائتلاف تأکید کرده که هدف و مسئولیت خود را حفظ منافع عراق و شهروندانش و دفاع از یکپارچگی و حاکمیت ارضی و امنیت و ثبات و شکوفایی و پیشرفت عراق می داند.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا