اجتماعیخبر اول

شرایط استثنائی برگزاری مراسم اربعین امسال در سایه یکه‌تازی کرونا+فیلم و تصاویر

همزمان با نزدیک شدن اربعین حسینی، دلدادگان اهل بیت از استان‌های مختلف عراق بر سرعت گام‌های خود برای رسیدن کربلای معلی می‌افزایند.

میدل ایست نیوز: همزمان با نزدیک شدن اربعین حسینی، دلدادگان اهل بیت علیه السلام از استان‌های مختلف عراق بر سرعت گام‌های خود برای رسیدن به قبله سرور آزادگان جهان، امام حسین (ع) می‌افزایند.

در این میان با توجه به افزایش آمار ابتلا به کروناویروس در عراق و تاکید مقامات بهداشتی این کشور بر لزوم پایبندی به دستورالعمل‌ها و پروتوکل‌های بهداشتی و نیز در سایه عدم حضور زوار غیرعراقی، مراسم اربعین امسال در شرایط استتثنائی برگزار می‌شود.

در همین رابطه، «حسن التمیمی»، وزیر بهداشت عراق از آماده‌سازی طرحی بهداشتی برای حفاظت از سلامت زائران خبر داد و روز گذشته در کنفرانسی مطبوعاتی تصریح کرد: تصمیم گرفتیم تا مرزها با همه کشورهای همسایه را ببندیم و به جز دیپلمات‌ها، پذیرای هیچ زائر خارجی نخواهیم بود.

وی ضمن اعلام آماده‌سازی طرحی روشن برای تعامل با زیارت اربعین از جمله ضدعفونی‌سازی مسیرهای زائران و تامین مواد ضد عفونی‌کننده و ماسک و دستکش، از توافق همکاری با موکب‌های حسینی خبر داد و اظهار داشت: تصمیم گرفتیم تا همه خادمان فعال در موکب‌های حسینی را مورد آزمایش قرار دههیم تا از عدم ابتلای آنها به کرونا اطمینان حاصل کنیم همچنین میان آنها مواد ضدعفونی کننده و ماسک و دستکش توزیع کنیم.

التمیمی در پایان با بیان اینکهه می‌توان آمار ابتلا به کرونا را با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و زدن ماسک کاهش دهیم، اظهار داشت: امیدواریم در مراسم اربعین شاهد پایبندی 100درصدی زائران به پروتوکل‌های بهداشتی برای جلوگیری از شیوع این ویروس باشیم.

از سوی دیگر، «ادهم اسماعیل»، نماینده سازمان بهداشت جهانی در عراق از اجرای کارزار آگاهی‌بخشی به زوار اربعین در استان‌های مرکزی نظیر بابل، نجف و کربلا در روزهای 4 الی 7 اکتبر یعنی پیش از اوج مراسم پیاده‌روی اربعین خبر داد.

وی اظهار داشت: این کارزار آگاهی‌بخشی در ورودی‌های اصلی استان کربلا از سمت نجف و بابل انجام خواهد شد و ضمن کنترل اقدامات پیشگیرانه بر زدن ماسک و شست‌وشوی دست‌ها و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی تاکید خواهد شد.

در همین رابطه، «عباس صاحب»، مسئول برنامه‌ریزی حرکت زائران اربعین در عتبه حسینی هم ضمن تاکید بر اقدامات پیشگیرانه از طرح این نهاد برای جداسازی مسیر حرکت زائران و شهروندان خبر داد و اظهار داشت: سه مسیر در راستای سلامت شهروندان در نظر گرفته ایم، مسیر نخست برای زائران، مسیر دوم برای موکب‌های حسینی و مسیر سوم برای شهروندان تا فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت شود.

منبع
الفرات

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا