خبر اولسیاسی

بررسی حملات به هیات‌های دیپلماتیک در نشست استثنائی شورای امنیت ملی عراق

شورای امنیت ملی عراق در نشست استثنائی امروز خود درباره پرونده امنیت سفارتخانه‌ها و هیات‌های دیپلماتیک در عراق و لزوم تلاش‌های حداکثری برای حفاظت از آن گفت‌وگو کرد.

میدل ایست نیوز: «مصطفی الکاظمی»، نخست‌وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق دستوراتی به نیروهای امنیتی درباره تظاهرات و تعامل با عشایر صادر کرد.

در جلسه استثنائی شورای وزارتی امنیت ملی عراق به ریاست مصطفی الکاظمی درباره تازه‌ترین تحولات امنیتی عراق در رابطه با حفاظت تظاهرات مسالمت‌آمیز و هیات‌های دیپلماتیک در برابر حملات مکرر به علاوه هماهنگی رویه میان نیروهای امنیتی گفت‌وگو شد.

الکاظمی در این جلسه با اشاره به اینکه فرصت بیش از هر زمان دیگری برای بهبود وضعیت و عملکرد نیروهای امنیتی فراهم است، بر عدم کوتاهی با اشتباهات تاکید کرد چرا که این امر به مثابه سرطانی در پیکر دستگاه‌های امنیتی است.

نخست‌وزیر عراق در ادامه رعایت حقوق بشر در تظاهرات را به نیروهای امنیتی گوشزد کرد و خواستار آن شد که نیروهای امنیتی قانون اساسی را که آزادی بیان و اندیشه مورد ضمانت قرار داده است، مدنظر قرار دهند به نحوی که این امر سیر زندگی روزمزه را تحت تاثیر قرار ندهد و موجب تعطیلی منافع عمومی و خصوصی نشود وی همچنین بر تعامل با همه موارد طبق قانون تاکید کرد.

فرمانده نیروهای مسلح عراق همچنین بر احترام دولت به عشایر عراق تاکید کرد؛ عشایری که نقش برجسته‌ای در حفظ بافت جامعه و پشتیبانی از نیروهای امنینی در نبرد علیه تروریسم برعهده دارند.

وی افزود: عملیات نیروهای امنیتی در راستای ماموریت این نیروها در اعمال اقتدار دولت و اجرای قانون انجام می‌شود و هیچ گونه عملیات یا هدف‌گیری علیه عشایرمان در کار نیست.

شورای وزارتی امنیت ملی عراق همچنین در نشست خود درباره پرونده امنیت سفارتخانه‌ها و هیات‌های دیپلماتیک در عراق و لزوم تلاش‌های حداکثری برای حفاظت از آن و صیانت از وجهه کشور در جامعه جهانی گفت‌وگو کرد.

در این نشست همچنمین درباره شماری از موضوعات موجود در دستور کار شورای امنیت ملی از جمله سازوکار جدید برای تسهیل ارائه ویزا به سرمایه‌گذارن رایزنی و تصمیمات مناسب اتخاذ شد.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا