سرخط خبرهاسیاسی

انتقاد شدید وزیر امور خارجه سوریه از ترکیه: آنکارا به هیچ یک از مصوبات نشست آستانه پایبند نبوده است

وزیر امور خارجه سوریه، با انتقاد شدید از سیاست های ترکیه آن را حامی تروریسم در سوریه و سرتاسر منطقه و فاقد مشروعیت خواند.

میدل ایست نیوز: ولید المعلم، وزیر امور خارجه سوریه، با انتقاد شدید از سیاست های ترکیه آن را حامی تروریسم در سوریه و سرتاسر منطقه و فاقد مشروعیت خواند.

المعلم در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل تأکید کرد که هرجا سخن از تروریسم است نام «رژیم ترکیه» به عنوان یکی از اصلی ترین حامیان تروریسم در سوریه و سرتاسر منطقه به میان می آید. وی افزود که ترکیه به حضور هزاران تروریست خارجی در سوریه کمک کرد و امروز هم از هیچ حمایتی از «جبهة النصره» و دیگر گروه های تروریستی فروگزار نمی کند.

او ترکیه را به «برخورد دسته جمعی» با اهالی استان حسکه متهم کرد که به گفته وی «علیه اشغالگری ترکیه» به پا خاسته اند و افزود که ترکیه طی اقدامی که مصداق روشن جنایت جنگی است آب را به روی مردم حسکه بسته است.

وزیر امور خارجه سوریه تأکید کرد که ترکیه به هیچ یک از مصوبات نشست آستانه و سوچی پایبند نبوده است.

او افزود که ترکیه «نیروهای سوریه را به لیبی اعزام کرده، تمامیت ارضی عراق را نقض کرده، از رنج پناهجویان برای مطامع مالی خود و باج گیری از اروپا استفاده می کند، و امروز هم در پی غارت منابع انرژی در مدیترانه است».

المعلم حکومت خواستار پایان دادن به سیاست های حکومت ترکیه شد و تأکید کرد که رفتار این حکومت به خطری بزرگ برای کل منطقه تبدیل شده است.

او همچنین از ایستادن ایران در کنار سوریه دربرابر سیاست های امریکا تقدیر و بر حمایت کامل کشورش از مواضع ایران دربرابر امریکا و توافق هسته ای تأکید کرد.

 

منبع
CNN

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا