خبر اولسیاسی

جزئیات حادثه حمله راکتی به منزلی در نزدیکی فرودگاه + تصاویر / الکاظمی دستور بازداشت نیروهای امنیتی مقصر را صادر کرد

فرماندهی ستاد عملیات مشترک عراق در بیانیه ای اقدام جنایت کارانه حمله راکتی به منزلی مسکونی را، اقدام برخی باندها و گروه های قانون شکن اعلام کرد.

میدل ایست نیوز: فرماندهی ستاد عملیات مشترک عراق در واکنش به حمله راکتی به منزلی در نزدیکی فرودگاه بین المللی بغداد بیانیه ای صادر کرد.

در بیانیه فرماندهی ستاد عملیات مشترک عراق آمده است: «در شرایطی که دولت و نیروهای امنیتی عراق تمام تلاش خود را در راه حفظ منافع شهروندان و حفاظت از آنها و گسترش قانون و حمایت از ثبات به کار می گیرند، برخی باندهای جنایتکار و گروه های قانون شکن به اعمال وحشیانه خود ادامه داده و جنایت هایی در حق شهروندان و با هدف ایجاد هرج و مرج و رعب و وحشت در میان مردم مرتکب می شوند.»

در ادامه بیانیه فرماندهی ستاد عملیات مشترک آمده: «این باندهای جنایتکار عصر امروز جنایتی ناجوانمردانه در منطقه البوشعبان (البوعامر) در منطقه الرضوانیه در بغداد شدند و یک منزل مسکونی را از منطقه حی الجهاد هدف اصابت راکت قرار داده و 5 نفر شامل 3 کودک و دو زن را شهید و دو کودک دیگر را مجروح کردند.»

در پی این جنایت «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیری و فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق دستور داد نیروهای امنیتی و مقامات امنیتی مقصر در این حادثه را به حرم عدم انجام وظایف امنیتی خود دستگیر کنند و هر کس که در انجام وظایف خود کوتاه کرده و اجازه چنین جنایت هایی را می دهد نیز مجازات خواهد شد.

وی همچنین دستور داد تا تحقیقات فوری در خصوص این حادثه و پیگرد قانونی جنایت کاران با صرف نظر از وابستگی و ارتباطات آنها انجام شود تا با شدید ترین مجازات به سزای اعمال خود برسند.

الکاظمی تاکید کرد که همه دستگاه های امنیتی عراق باید تلاش های اطلاعاتی و امنیتی خود در مرحله کنونی را افزایش داده تا مانع از جنایت های این چنینی که موجب ایجاد رعب و وحشت در میان شهروندان می شود، شوند.

وی همچنین تاکید کرد نباید به این باندهای جنایتکار اجازه داد بدون رسیدن به سزای اعمالشان در جامعه حضور داشته باشند و امنیت را بازیچه قرار دهند.

پیش از این در پی حمله راکتی به منزلی در نزدیکی فرودگاه بغداد پنج غیرنظامی کشته و  2 نفر زخمی شدند.

منبع
الفرات نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا