سرخط خبرهاسیاسی

دستور «مصطفی الکاظمی» برای تهیه پرونده کاملی از مسائل مورد بررسی در سفر به پاریس

دبیر کل شورای وزیران عراق در دیدار با کاردار فرانسه در بغداد به رایزنی درباره نتایج مثبت سفر اخیر رئیس جمهوری فرانسه به بغداد پرداخت.

میدل ایست نیوز: «حمید نعیم الغزی»، دبیر کل شورای وزیران عراق امروز دوشنبه ضمن استقبال از «جان نویل بونیو»، کاردار فرانسه در بغداد، به بررسی نتایج سفر اخیر «امانوئل مکرون»، رئیس جمهوری فرانسه به بغداد پرداخت.

وی اشاره کرد که «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیری عراق، دستور تشکیل گروهی برای تهيه پرونده کامل مسائلی که قرار است در سفر آتی او به پاریس مطرح شود را داده است.

دبیر کل شورای وزیران عراق با تاکید بر اینکه نخست وزیری عراق اهتمام فراوانی به نتایج به دست آمده در سفر مکرون به بغداد دارد افزود که الکاظمی دستور داده تا گروهی از دبیرخانه شورای وزیران و با هماهنگی وزارت امور خارجه و سفارت فرانسه در بغداد تشکیل شود تا پرونده کامل مسائلی که قرار است در سفر هیئت عراقی به پاریس مطرح شود را تهیه کند.

الغزی همچنین بیان کرد که هیئت عراقی در این سفر به بررسی پرونده های اقتصادی، نظامی، تجاری و سرمایه گذاری خواهد پرداخت.

از طرفی دیگر کاردار فرانسه در بغداد ضمن ابراز خرسندی دولت فرانسه از نتایج مثبت سفر مکرون به بغداد و جدیت فرانسه برای تعامل دوجانبه با عراق و استقبال فراوان از ایجاد پروژه هایی که ارتباط مستقیم با شهروندان عراق دارد، تاکید کرد که فرانسه و عراق سال های زیادی با یکدیگر رابطه و شراکت استراتژیک دارند.

قرار است در سفر هیئت عراقی به پاریس درباره پروژه مترو بغداد، آماده سازی مجدد و توسعه فرودگاه بین المللی موصل علاوه بر پروژه هایی در زمینه انرژی و دولت الکترونیک رایزنی شود.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا