خبر اولسیاسی

مصطفی الکاظمی: امروز دولت عراق با چالشی جدی به نام سلاح بی ضابطه رو به روست

نخست وزیری عراق امروز و در دیدار با وزیر دفاع ایتالیا ضمن تاکید بر چالش جدی عراق در خصوص سلاح بی ضابطه، درباره تقویت همکاری های دوجانبه رایزنی کرد.

میدل ایست نیوز: «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیری عراق در دیدار با «لورنزو جویرینی»، وزیر دفاع ایتالیا، تاکید کرد که امروز دولت عراق با چالشی جدی به نام سلاح بی ضابطه رو به روست.

به گزارش دفتر رسانه ای نخست وزیری عراق، الکاظمی امروز ضمن استقبال از وزیر دفاع ایتالیا و هیئت همراه او، درباره تقویت همکاری های دوجانبه بین عراق و ایتالیا در زمینه های امنیتی، آموزش نیروهای نظامی عراق و صنعت نظامی رایزنی کرد.

الکاظمی در این دیدار ضمن ابراز تمایل عراق برای تقویت روابط دوجانبه با ایتالیا و ائتلاف بین المللی ضد داعش و نقش آفرینی ایتالیا در آرام کردن اوضاع منطقه، بیان کرد که گروه تروریستی داعش هنوز از طریق هسته های خفته اش تهدیدی جدی برای عراق به شمار می رود.

وی همچنین تاکید کرد که نیروهای امنیتی عراق، به عملیات نظامی و اطلاعاتی خود برای تعقیب عناصر گروه تروریستی داعش ادامه می دهد.

نخست وزیری عراق ضمن تاکید بر اینکه امروز دولت عراق با چالشی جدی به نام سلاح بی ضابطه که امنیت و ثبات را تهدید می کند روبه روست، بیان کرد که دستگاه های امنیتی، سخت برای اعمال قانون، حفاظت از شهروندان، تقویت امنیت اماکن دیپلماتیک و تعقیب و پیگرد گروه های قانون شکن تلاش می کند.

در مقابل وزیر دفاع ایتالیا نیز بر تمایل و اهتمام کشورش برای تقویت همکاری ها با عراق در زمینه تروریسم که هنوز تهدیدی برای عراق و منطقه به شمار می رود، تاکید کرد.

وزیر دفاع ایتالیا ضمن ابراز خرسندی از همکاری دوجانبه بین عراق و ایتالیا و همچنین همکاری ها در سطح ناتو، بر لزوم تلاش جامعه بین المللی برای حمایت از دولت عراق تاکید کرد و موفقیت دولت عراق را برای ثبات کل منطقه مهم دانست.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا