خبر اولسیاسی

تعیین فرمانده جدید نیروی ویژه حفاظت از سفارت ها پس از حملات مکرر به سفارت امریکا

سخنگوی نظامی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق اعلام کرد که یک فرمانده نظامی برجسته به عنوان فرمانده نیروی ویژه حفاظت از سفارت ها در منطقه الخضراء تعیین شد.

میدل ایست نیوز: سرلشکر «یحیی رسول»، سخنگوی نظامی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق در گفت وگویی ویژه با خبرگزاری اسپوتنیک در عراق از تعیین یک فرمانده نظامی برجسته به فرماندهی نیروی ویژه حفاظت از سفارت ها و هیئت های دیپلماتیک در منطقه الخضرا خبر داد.

رسول اعلام کرد که سرلشکر ستاد «حامد مهدی عبدالعزیز»، به عنوان فرمانده لشکر ویژه حفاظت از منطقه الخضراء و سفارت های آن از جمله سفارت امریکا و هیئت های دیپلماتیک خارجی در بغداد تعیین شد.

رسول افزود که «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیری عراق به مساله حفاظت از هیئت های دیپلماتیک و همه سفارت ها اهتمام دارد و گفت که حفاظت از آنها وظیفه نیروهای امنیتی است.

سرلشکر رسول، تعیین سرلشکر حامد عبدالعزیز را انتخابی درست و دقیق عنوان کرد و گفت که این فرمانده افسری حرفه ای و با تجربه است.

فرمانده لشکر حفاظت از اماکن دیپلماتیک و سفارت ها در منطقه الخضراء پیش از این رئیس دانشکده نظامی، نائب رئیس دانشگاه دفاع و فعالیت در دستگاه مبارزه با تروریسم را دارد.

پیش از این سفارت امریکا در بغداد و سایر اماکن دیپلماتیک منطقه الخضراء بارها هدف اصابت راکت کاتیوشا قرار گرفتند.

عصر روز گذشته نیز در حمله راکتی به منزلی مسکونی در نزدیکی فرودگاه بین المللی بغداد، 7 عضو یک خانواده شهید و زخمی شدند.

منبع
اسپوتنیک عربی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا