سرخط خبرهاسیاسی

سخنگوی ائتلاف بین المللی: بازداشتگاه های شمال شرق سوریه دربردارنده بزرگ ترین تجمع بشری داعش است

بازداشتگاه های موجود در شمال شرق سوریه دربر دارنده بزرگ ترین تجمع انسانی تروریست های داعش در جهان است و این تجمع یک ارتش بالقوه می تواند باشد.

میدل ایست نیوز: «واین ماروتو»، سخنگوی ائتلاف بین المللی ضد داعش نسبت به خطر عدم حل و فصل موضوع «لشکر داعش» در زندان های نیروهای دموکراتیک سوریه هشدار داد و تأکید کرد که این زندان ها بزرگ ترین تجمع نیروهای رزمی داعش در جهان است.

ماروتو (Wayne Marotto) در گفت وگو با «الشرق الاوسط» تأکید کرد که داعش در حال حاضر هیچ نقطه ای را در اختیار ندارد اما درصورت کاهش فشارها بر آن احتمال بازگشتش «بسیار واقعی» است.

او کاهش نیروهای امریکایی در عراق را نشانه افزایش قدرت نیروهای امنیتی عراق دانست و درباره حملات گاه و بیگاه به کاروان های کمک های لجستیک برای ائتلاف گفت که این کاروان ها همه غیر نظامی هستند و خسارت ها را عراقی ها می بینند و افزود که عاملان این حملات گروه های قانون شکن هستند.

وی افزود که این گروه های قانون شکن به مراکز نیروهای امنیتی عراق  حمله می کنند و از این حملات کسانی آسیب می بینند که عراقی هستند و با ائتلاف قرارداد کاری بسته اند و افزود که ائتلاف هیچ نیروی غیر نظامی در عراق ندارد.

این فرمانده امریکایی تأکید کرد که برای آنکه تصور دقیقی از موضوع داشته باشیم باید تأکید کرد که این حملات فقط شامل کم تر از 5 درصد کاروان های لجستیک مدنی پیمانکار با نیروهای ائتلاف می شود.

ماروتو که سابقه طولانی فعالیت در عراق را دارد تأکید می کند که نیروهای امنیتی عراق دستاوردهای درخشان در 5 سال گذشته داشته اند و توانسته اند حدود 110 هزار کیلومتر مربع از خاک کشورشان را که به چنگ داعش افتاده بود آزاد کنند.

او افزود که نیروهای امنیتی عراق امروز قدرتمندتر از داعش هستند و نشان داده اند که می توانند مانع از ظهور دوباره داعش شوند.

ماروتو تأکید کرد که نیروهای ائتلاف از سال 2014 بیش از 240 هزار نیروی امنیتی عراقی را آموزش داده اند و برنامه های آموزشی آنها همچنان ادامه دارد و امروز شاهد آنیم که این نیروها به تنهایی و بدون حضور نیروهای خارجی عملیات اجرا می کنند.

او گفت که بازداشتگاه های موجود در شمال شرق سوریه دربر دارنده بزرگ ترین تجمع انسانی تروریست های داعش در جهان است و این تجمع یک ارتش بالقوه می تواند باشد و این یک مشکل بین المللی است که باید همه کشورها برای حل آن همکاری کنند.

سخنگوی نیروهای ائتلاف درباره شمار عناصر داعش در عراق و سوریه گفت که براساس تازه ترین برآوردها شمار آنها بیش از 10 هزار تن در عراق و سوریه است و افزود که حتی یک عنصر داعشی هم زیاد است.

او درباره خروج نیروهای امریکایی از عراق تأکید کرد که این خروج خبر خوبی است چون نشان می دهد که نیروهای عراقی به توانایی لازم برای حفظ امنیت کشورشان رسیده اند و افزود که ائتلاف به حمایت از شرکای خود در عراق و سوریه تا نابودی کامل داعش ادامه خواهد داد. 

منبع
الشرق الاوسط

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا