خبر اولسیاسی

سخنگوی نظامی الکاظمی: به سرنخ های مهمی در خصوص عاملان شلیک راکت رسیدیم

سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق تاکید کرد که عملیات اعمال قانون و انحصار سلاح در دست دولت ادامه دارد و نیروهای امنیتی به سرنخ های مهمی در خصوص عاملان شلیک راکت رسیده اند.

میدل ایست نیوز: سرلشکر «یحیی رسول»، سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق امروز یکشنبه تاکید کرد که نیروهای امنیتی به سرنخ های مهمی در خصوص عاملان شلیک راکت به سوی منطقه الخضراء رسیده اند.

وی در گفت وگویی با خبرگزاری رسمی عراق (واع) ضمن تاکید بر اینکه عملیات اعمال قانون و انحصار سلاح در دست دولت ادامه دارد گفت که تلاش اطلاعاتی بر اساس طرح اطلاعاتی دقیق در حال انجام است و نیروهای امنیتی طی آن به سرنخ های مهمی در خصوص عاملان شلیک راکت رسیده اند.

وی افزود که کمیته های تحقیقات به دستور مصطفی الکاظمی فرماندهی کل نیروهای مسلح تشکیل شده و هدف از آن رسیدن به عاملان شلیک راکت به سوی منطقه الخضراء و شهروندان غیرنظامی است.

رسول در ادامه تاکید کرد که عملیات اعمال قانون و اعمال اقتدار حکومت و کنترل سلاح بی ضابطه ادامه دارد و تا زمان پایان درگیری های عشائری و با هماهنگی عشائر عراقی اصیل متوقف نخواهد شد.

سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق تصریح کرد که اکنون زمان تامین امنیت مراسم اربعین امام حسین (ع) است و بخش های مختلف نیروهای امنیتی باید امنیت مسیرهای پیاده روی زائران را تامین کنند.

وی با اشاره به انجام عملیات امنیتی پیشگیرانه علیه داعش و عناصر باقی مانده آن در عراق به مناطق مورد مناقشه اشاره کرد و آن را برخی از مناطق خالی از هرگونه نیروی امنیتی و حد فاصل مناطق تحت کنترل نیروهای امنیتی اقلیم کردستان و نیروهای دولت فدرال دانست.

رسول تصریح کرد که در این مناطق عناصر گروه تروریستی داعش حضور دارند و این مناطق نیاز به عملیات ویژه و پیشگیرانه برای از بین بردن این عناص دارند.

وی بیان کرد که کمیته های مشترک بین دولت فدرال و وزارت امور پیشمرگه در اقلیم کردستان با هماهنگی یکدیگر سعی در کمرنگ کردن همه این سختی ها در مناطق مورد مناقشه دارند.

سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه باید حملات هوایی و عملیات ویژه در این مناطق انجام شود احتمال داد که عملیات امنیتی مشترکی در آینده بین نیروهای دولت فدرال و پیشمرگه برای بازرسی این مناطق و عدم اجازه به عناصر داعش برای حضور در این مناطق انجام شود.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا