خبر اولسرخط خبرها

تاکید «مصطفی الکاظمی» بر مخالفت خود با ارتباط فعالیت نیروهای امنیتی با بُعد سیاسی

نخست‌وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق نشستی را با فرماندهان نظامی و امنیتی در استان ذی قار با حضور وزیر کشور برگزار کرد.

میدل ایست نیوز: «مصطفی الکاظمی»، نخست‌وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق نشستی را با فرماندهان نظامی و امنیتی در استان ذی قار با حضور وزیر کشور برگزار کرد.

به گزارش دفتر رسانه‌ای نخست وزیری عراق، الکاظمی در این نشست تصریح کرد: من از زمان قبول مسئولیت نخست وزیری و فرماندهی کل نیروهای مسلح برای بازگرداندن اعتماد مردم به نهادهای امنیتی، بازگرداندن اقتدار این نیروها و مبارزه با فساد در دروم دستگاه‌های امنیتی تلاش کرده تا امنیت و ثبات در همه جای عراق برقرار شود.

الکاظمی همچنین بر مخالفت با ایجاد ارتباط میان فعالیت امنیتی و بُعد سیاسی تاکید کرد و افزود: تداخل و ارتباط این دو تاثیر منفی بر امنیت کشور برجای می نهد و می تواند به عدم اتخاذ تصمیمات امنیتی مناسب در قبال رخدادهای امنیتی منجر شود.

نخست وزیر عراق ضمن دعوت از دستگاه های امنیتی به تعامل حرفه‌ای با تظاهرات‌کنندگان و مراعات اصول حقوق بشر و احترام به آزادی دیدگاه، بیان و تظاهرات، بر مخالفت کامل خود با تعرض به نیروهای امنیتی تاکید کرد؛ نیروهایی که مشغول انجام وظیفه خود در حفظ امنیت کشور هستند.

وی در پایان درباره مجلس فدرال خدمات‌رسانی گفت: دولت مصمم به فعال‌سازی این مجلس و تحکیم نقش آن در اشتغالزایی عادلانه و برابر برای همه نیازمندان به دور از سهم خواهی، پارتی‌بازی و حزب‌گرایی است.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا