خبر اولسیاسی

تاکید روسای جمهور و شورای عالی قضایی عراق بر انحصار سلاح به دست دولت و استقلال دستگاه قضایی

رئیس جمهوری عراق در مقر اقامت خود در سلیمانیه از «فائق زیدان»، رئیس شورای عالی قضایی و هیات همراه با حضور «بنگین قاسم»، رئیس شورای قضایی اقلیم کردستان و «هافل ابوبکر»، استاندار سلیمانیه استقبال کرد.

میدل ایست نیوز: «برهم صالح»، رئیس جمهوری عراق در مقر اقامت خود در سلیمانیه از «فائق زیدان»، رئیس شورای عالی قضایی و هیات همراه با حضور «بنگین قاسم»، رئیس شورای قضایی اقلیم کردستان و «هافل ابوبکر»، استاندار سلیمانیه استقبال کرد.

در این دیدار بر بر لزوم استقلال دستگاه قضایی در نهادینه‌سازی اصل عدالت و اجرای قانون و تقویت حاکمیت دولت و اهمیت هماهنگی میان دستگاه‌ قضایی فدرال و دستگاه قضایی اقلیم طبق قانون اساسی در راستای حل و فصل مسائل مورد اختلاف و شتاب‌دهی به اقتضائات قضایی و قانون‌گذاری برای تحکیم سلطه قانون تاکید شد.

طرفین در این دیدار همچنین درباره اهمیت انتخابات پارلمانی آتی، لزوم تامین الزامات قانونی و فنی در راستای تضمین سلامت انتخابات و ممانعت از تقلب و دست‌کاری آن و تحقق حضور گسترده رای‌دهندگان و ضرورت انحصار سلاح در دست دولت و ممانعت از اقدامات قانون‌شکنانه گفت‌وگو کردند.

صالح و زیدان همچنین بر اهمیت تعیین تکیلف اصلاح قانون دادگاه فدرال و هماهنگی میان دستگاه‌های قضایی فدرال و اقلیم در این باره و نقش مهم دادگاه در بسیاری از مسائل حقوقی و اداری و تلاش برای حل آن طبق قانون اساسی تاکید کردند.

رئیس جمهوری عراق در ادامه تاکید کرد که با تکیه بر جایگاه قانونی خود همواره از تلاش‌های دستگاه قضایی فدرال و اقلیم و نیز تدوین قوانینی که مسائل مورد اختلاف را حل می کند و نیز اجرای عدالت و احقاق حقوق برای تقویت حاکمیت دولت در اعمال قانون و تامین امنیت و ثبات شهروندان حمایت و پشتیبانی خواهد کرد.

در پایان روسای شورای عالی قضایی عراق و اقلیم از میزبانی برهم صالح و حمایت وی از استقلال دستگاه قضایی و تلاش برای تقویت همکاری و هماهنگی میان دستگاه های قضایی برای اجرای قاتون و استقلال قضا به منظور تقویت سلطه دولت تشکر کردند.

منبع
سایت ریاست جمهوری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا