اجتماعیخبر اول

پیام «برهم صالح» به مناسبت اربعین حسینی: انقلاب اصلاح‌طلبانه در برابر ظلم امری گریزناپذیر است

رئیس جمهوری عراق در پیامی فرا رسیدن اربعین حسینی را به ملت عراق، امت اسلامی و مرجعیت عالیقدر تسلیت گفت.

میدل ایست نیوز: «برهم صالح»، رئیس جمهوری عراق در پیامی فرا رسیدن اربعین حسینی را به ملت عراق، امت اسلامی و مرجعیت عالیقدر تسلیت گفت.

در پیام برهم صالح آمده، سالروز اربعین امام حسین علیه السلام یادآور انقلاب ایشان برای ایجاد عدالت اجتماعی و اصلاحات در برابر ظلم و بیداد بوده، امام حسین و اهل بیت و اصحاب‌شان که خود را وقف دفاع از ارزش‌های نظیر عدالت و کرامت انسانی کردند، درس فداکاری و جان‌فشانی به ما دادند همچنین از رهگذر تاریخ این نکته را به ما یادآور می شوند که انقلاب اصلاح‌طلبانه و تغییرمحور در برابر ظلم و بیداد هر چقدر هم که هزینه آن سنگین باشد، امری گریزناپذیر است.

وی افزود: در این یابود فراموش‌نشدنی، ما باید از این ارزش‌های والا درس بگیریم و آن را به مثابه رویکردی در اجرای اصلاحات و تغییرات لازم به منظور ایجاد دولت توانمند، مقتدر و دارای حاکمیت که به شهروندانش خدمت می کند و بیانگر آرمان‌های آنان در داشتن آینده‌ای درخشان است، اتخاذ کنیم، ما باید برای مبارزه با فساد بکوشیم، فسادی که مردم عراق را از بهره‌مندی از منابع و نعمت‌های کشورشان طی سال‌های طولانی محروم نگه داشته است.

برهم صالح در ادامه ضمن عرض سلام به جمعیت میلیونی در حال حرکت به سمت کربلای معلی برای گرامیداشت مراسم اربعین امام حسین علیه السلام، بر ضرورت اتخاذ اقدامات پیشگیرانه برای سلامتی زائزان در برابر کرونا تاکید کرد و از خداوند متعال خواست که زائران و همه مردم عراق را از شر این ویروس حفظ کند وی همچنین بر اهمیت حفظ حرمت این مراسم تاکید کرد.

رئیس جمهوری عراق در پایان از نیروهای امنیتی و همه دستگاه‌های خدمات‌رسان و گروه‌های داوطلب برای خدمت به زائران قدردانی و تشکر کرد.

منبع
سایت ریاست جمهوری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا