اجتماعیخبر اول

گرامیداشت مراسم اربعین در سایه آماده‌باش نیروهای امنیتی و بهداشتی+فیلم و تصاویر

میلیون‌ها دلداده اهل بیت علیه السلام مراسم اربعین امام حسین (ع) و یاران‌شان را امروز در کربلای معلی گرامی می‌دارند.

میدل ایست نیوز: میلیون‌ها دلداده اهل بیت علیه السلام مراسم اربعین امام حسین (ع) و یاران‌شان را امروز در کربلای معلی گرامی می‌دارند.

امروز پنجشنبه مصادف با 20 صفر سال 1442 هجری قمری کربلای معلی میزبان زائران امام حسین علیه السلام در اربعین شهادت ایشان است، این مراسم در سایه اقدامات امنیتی شدید و آماده‌باش کادر بهداشتی و خدمات‌رسانی در کربلا و مسیرهای منتهی به این شهر در حال برگزاری است.

مراسم اربعین امسال شاهد اقدامات بی سابقه‌ای در مقابله با ویروس کرونا است به طوری که دولت عراق در راستای تدابیر پیشگیرانه تنها با ورود شمار محدودی از زائران خارجی موافقت کرده است.

اما در این میان، مواکب حسینی با رعایت پروتوکل‌های بهداشتی به ارائه خدمات به همه زائران مشغول هستند و وزارت حمل و نقل عراق هم از چند روز پیش همه واحدهای خودرویی خود را برای نقل و انتقال زائران به و از کربلا به حالت آماده باش درآورده است.

در همین رابطه، «علی شبر»، سخنگوی عتبه مقدسه حسینی در سخنانی تصریح کرد: شمار زائران بسیار زیاد است و آمار نهایی طبق معمول پس از پایان مراسم اعلام خواهد شد.

وی با بیان اینکه شمار زائران با نزدیک شدن به زمان مراسم به اوج خود می رسد، تاکید کرد: زائران خارجی به جز ایران از کشورهای کویت، لبنان، پاکستان، هند و دیگر کشورها در حال حرکت به سمت کربلای معلی هستند که تاکنون به کربلا نرسیده اند.

وی در پایان از آمادگی کامل عتبه حسینی و عباسی برای ارائه خدمات به زوار اربعینی خبر داد.

منبع
الفرات

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا