سیاسی

توافق «تاریخی» بغداد و اربیل بر سر همکاری مشترک در سنجار

سخنگوی نخست وزیری عراق توافق میان بغداد و اربیل بر سر شهر سنجار را توافقی تاریخی عنوان کرد.

میدل ایست نیوز: «احمد ملا طلال»، سخنگوی «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیری عراق امروز جمعه از توافق تاریخی میان بغداد و اربیل در خصوص تقویت سلطه دولت در شهر سنجار خبر داد.

ملا طلال در توئیتی نوشت: «نخست وزیری عراق امروز ناظر یک توافق تاریخی با دولت اقلیم کردستان بود که سلطه دولت فدرال در سنجار را در سطح اداری و امنیتی بر اساس قانون اساسی تقویت می کند، به نفوذ گروه های خارجی دخیل در امور سنجار پایان می دهد و زمینه را برای بازسازی شهر و بازگشت آوارگان مصیبت دیده فراهم می کند.»

وی افزود: «این دولت در آنجایی که دیگران شکست خوردند از طریق ایجاد اعتماد متقابل، نشان دادن حسن نیت و با استناد بر عزم سیاسی محکم و حرکت به سوی احیای امنیت و ثبات و بازسازی سنجار و بازگشت آوارگان به دیارشان موفق شد.»

سفارت امریکا در بغداد نسبت به توافق صورت گرفته میان دولت مرکزی در بغداد و دولت اقلیم کردستان در خصوص شهر سنجار واکنش نشان داد.

سفارت امریکا در بغداد در بیانیه ای دستیابی به توافق همکاری مشترک در سنجار را به دولت عراق و اقلیم کردستان عراق تبریک گفت.

سفارت امریکا در بغداد ابراز امیدواری کرد که این توافق به صورت کامل اجرا و به امنیت و ثبات پایدار و دائم ملت عراق در شمال این کشور منجر شود.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا