خبر اولسیاسی

جزئیات سفر رئیس دستگاه امنیت ملی عراق به استان نجف اشرف

دستگاه امنیت ملی جزئیات سفر «عبدالغنی الاسدی»، رئیس این دستگاه به استان نجف اشرف را اعلام کرد.

میدل ایست نیوز: دستگاه امنیت ملی جزئیات سفر «عبدالغنی الاسدی»، رئیس این دستگاه به استان نجف اشرف را اعلام کرد.

در بیانیه دستگاه امنیت ملی عراق آمده است، بنا به دستور «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح، الاسدی امروز یکشنبه وارد نجف شد و با مسئولان محلی و فرماندهان امنیتی استان دیدار کرد.

الاسدی در جریان این سفر با شماری از تظاهرات‌کنندگان هم دیدار کرد و به مطالبات مشروع آنها گوش داد و درباره سازوکار همکاری کامل دستگاه‌های امنیتی با آنان و تامین امنیت لازم تظاهرات رایزنی کرد.

رئیس دستگاه امنیت ملی عراق همچنین پس از زیارت ضریح مطهر امام علی علیه السلام، با استاندار نجف دیدار و درباره راهکارهای موفقیت برنامه های امنیتی این دستگاه در سراسر نجف اشرف گفت‌وگو کرد.

الاسدی در ادامه بر لزوم پایبندی نیروهای امنیتی به رفتار و تعامل حرفه‌ای با تظاهرات‌کنندگان و مراعات مبانی حقوق بشر و حفاظت از وجهه مسالمت‌آمیز تظاهرات به عنوان حقی قانونی و نیز مبارزه با فساد در همه بخش‌های دولتی تاکید کرد.

وی در ادامه این سفر با شیوخ و افراد برجسته منطقه فرات مرکزی با حضور استانداران بابل، نجف و کربلا دیدار کرده و درباره نقش عشایر عراق در پشتیبانی از دستگاه های امنیتی، حفظ امنیت و همکاری مشترک گفت و گو کرد.

نمایندگان عشایر مذکور در دیدار با الاسدی از نقش وی در دوره مسئولیت وی در دستگاه امنیت ملی تمجید کرده و توفیق بیشتر برای وی در این مسئولیت را آرزو کردند.

این سفر در حالی انجام شده است که همزمان با نزدیک شدن به 25 اکتبر، سالروز تظاهرات مردمی عراق زمزمه‌هایی از برگزاری تظاهرات در استان‌های مرکزی و جنوبی عراق به گوش می رسد.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا