اقتصادیخبر اول

مذاکره دولت عراق با چین برای ساخت فرودگاه ناصریه و هزار مدرسه

دبیر هیئت دولت عراق در دیدار با سفیر چین در بغداد سازوکار آغاز اجرای دو پروژه مهم ساخت فرودگاه بین المللی ناصریه و ساخت هزار مدرسه در سراسر عراق را بررسی کرد.

میدل ایست نیوز: «حمید الغزی»، دبیر هیئت دولت عراق، در دیدار با «چانگ تاو»، سفیر چین در بغداد، سازوکار آغاز اجرای دو پروژه مهم ساخت فرودگاه بین المللی ناصریه و ساخت هزار مدرسه در سراسر عراق را بررسی کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع) الغزی در این دیدار تأکید کرد که طرف عراق نقشه ها و برنامه های لازم برای ساخت و توسعه فرودگاه ناصریه را تکمیل کرده و آن را پروژه مهم در استان ذی قار می داند چون در این استان پروژه های نفتی مهم در حال اجراست ضمن آنکه این استان آثار باستانی متنوع و جاذبه های گردشگری فراوان دارد.

او گفت که عراق آماده آغاز عملیات ساخت این فرودگاه از جانب شرکت چینی در کوتاه ترین زمان ممکن است.

الغزی همچنین از تمایل عراق به همکاری شرکت های چینی برای ساخت هزار مدرسه با استانداردهای بالا در سراسر عراق سخن گفت و تأکید کرد که مرکز مطالعات مهندسی وزارت مسکن عراق نقشه های لازم برای ساخت این مدارس را تهیه کرده است.

سفیر چین نیز در این دیدار تأکید کرد که کشورش آماده همکاری با عراق در پروژه های عمرانی و حمایت از این موفقیت این پروژه هاست.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا