خبر اولسرخط خبرها

دولت عراق از طرح سه مرحله ای برای بستن همه اردوگاه های پناهندگان در عراق خبر داد

وزیر امور مهاجران و آوارگان عراق گفت که در مرحله اول این برنامه که از 21 ماه جاری تا پایان سال جاری میلادی تعیین شده همه اردوگاه‌های استان‌های بغداد و کربلا بسته خواهد شد.

میدل ایست نیوز: دولت عراق اعلام کرد که طرحی سه مرحله‌ای برای بستن همه اردوگاه‌های آوارگان عراق تنظیم کرده و خبر داد که همه آوارگان استان انبار به سکونتگاه‌های اصلی خود برگشته‌اند.

وزیر امور مهاجران و آوارگان عراق پس از جلسه مشترک با وزیر برنامه‌ریزی عراق و وزیر داخله اقلیم کردستان که با حضور تعدادی از استان‌داران و مقامات اداری و نظامی بغداد و اربیل برگزار شد در کنفرانسی مطبوعاتی تأکید کرد که یک سقف زمانی برای بسته شدن اردوگاه‌ها تعیین شده است.

«ایوان فائق جابرو»، وزیر امور مهاجران و آوارگان عراق گفت که در مرحله اول این برنامه که از 21 ماه جاری تا پایان سال جاری میلادی تعیین شده همه اردوگاه‌های استان‌های بغداد و کربلا بسته خواهد شد.

او گفت که در مرحله دوم که از 1/1/2021 تا 1/3/2021 خواهد بود 15 اردوگاه دیگر در سرتاسر عراق و در مرحله سوم اردوگاه‌های اقلیم کردستان بسته خواهند شد و افزود که مشکلی در اقلیم وجود دارد آن است که آوارگان حاضر به برگشت به سکونتگاه‌هایشان نیستند و تأکید کرد که بررسی علل این وضعیت آغاز شده است.

وزیر امور مهاجران و آوارگان عراق همچنین خبر داد که همه اردوگاه‌های استان انبار بسته شده اما در منطقه سنجار همچنان بازگشت ضعیف است و شهروندان به سکونتگاه‌هایشان برنگشته اند.

وزیر داخله اقلیم کردستان نیز در این کنفرانس مطبوعاتی تأکید کرد که دولت مرکزی عراق چنان‌که باید و شاید به مسائل آوارگان اقلیم رسیدگی نمی‌کند و افزود که بغداد فقط 30-40 درصد هزینه‌های آوارگان را می‌پردازد و بقیه هزینه‌ها را اقلیم تأمین می‌کند.

او افزود که تا سه هفته دیگر جلسه دیگری برای رسیدگی به وضعیت آوارگان در بغداد برگزار می‌شود.

منبع
شفق نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا