اجتماعیسرخط خبرها

چرا جایگاه گذرنامه عراق ضعیف است؟

یک عضو کمیسیون روابط خارجی پارلمان عراق، عدم توجه به ماهیت روابط بین المللی و مشکلات داخلی و خارجی عراق را از دلایل ضعف جایگاه گذرنامه عراق در سطح بین المللی اعلام کرد.

میدل ایست نیوز: کمیسیون روابط خارجی پارلمان عراق امروز یکشنبه دلایل ضعف گذرنامه عراق در سطح بین المللی را بیان و اشاره کرد که عدم توجه به ماهیت روابط بین المللی تاثیر بسیاری بر ضعف عملکرد گذرنامه عراق داشته است.

«مثنی امین»، عضو کمیسیون روابط خارجی پارلمان عراق در گفت وگویی با پایگاه خبری «المعلومه» گفت: «مشکلات داخلی و خارجی عراق تاثیر بسزایی بر عملکرد گذرنامه این کشور گذاشته است.»

وی همچنین اشاره کرد که قرار گرفتن گذرنامه عراق در جایگاه های پایین رتبه بندی گذرنامه ها در سطح بین المللی ناشی از عدم توانایی حکومت برای حل مشکلات خود با سایر کشورهاست.

امین در ادامه افزود: «بهبود جایگاه گذرنامه عراق در میان سایر گذرنامه ها به اقدام بخش سیاسی حکومت برای ایجاد همکاری های بین المللی و روابط گسترده دیپلماتیک بستگی دارد.»

این عضو کمیسیون روابط خارجی پارلمان عراق تصریح کرد: «وزارت امور خارجه دلیل سقوط جایگاه گذرنامه عراق در سطح بین المللی نیست بلکه علت آن شماری از مشکلات از زمان رژیم سابق عراق تا به امروز است که به شکل واضح بر عملکرد و ضعف جایگاه گذرنامه عراق تاثیر گذاشته است.»

وی توضیح داد که قدرت گذرنامه هیچ ارتباط مستقیمی با فعالیت های دیپلماتیک ندارد بلکه با برخی عوامل و در رأس آن جمعیت، سطح درآمد و رفاه مرتبط است.

عراق، سوریه، یمن، فلسطین، لیبی، سودان و ایران کشورهایی هستند که بنا بر رتبه بندی ها در فهرست هنلی، شهروندان آنها امکان ورود به کمترین تعداد کشورها در جهان را دارند.

منبع
المعلومه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا