سرخط خبرهاسیاسی

تاکید کویت بر حمایت از مردم فلسطین در دستیابی به حقوق مشروع‌شان

نخست‌وزیر کویت تاکید کرد که این کشور برای دستیابی به حقوق مشروع مردم فلسطین در کنار آنان خواهد ایستاد.

میدل ایست نیوز: شیخ نواف الاحمد الصباح، امیر کویت در سخنانی بر پایبندیش به دموکراسی به عنوان رویکرد ملی و احترام به قانون اساسی و نهادهای کشور تاکید کرد.

امیر جدید کویت در سخنرانی خود در پارلمان این کشور تصریح کرد: وحدت ملی ما در طی سالیان گذشته ثابت کرد که به حق، صلاح قدرتمند ما در مقابله با همه چالش‌ها، مخاطرات و بحران‌هاست.

شیخ نواف همچنین از مردم کویت خواست تا نمایندگان شایسته‌ای در پارلمان برای خود انتخاب کنند و عملکرد آنها در نظارت جدی و قانون‌گذاری سازنده و پایبندی به اصول قانونی اساسی را زیرنظر داشته باشند.

امیر کویت در پایان از «مرزوق الغانمی»، رئیس پارلمان به دلیل مدیریت و ساماندهی امور پارلمان و «صباح خالد الصباح»، نخست وزیر این کشور به دلیل تلاش دولت در شرایط کنونی شیوع کرونا تشکر کرد.

از سوی دیگر، نخست‌وزیر کویت با بیان اینکه این کشور به تلاش‌های خود برای حل بحران شورای همکاری و حمایت از این شورا ادامه خواهد داد، تاکید کرد: کویت برای دستیابی به حقوق مشروع مردم فلسطین در کنار آنان خواهد ایستاد.

وی در ادامه تاکید کرد که دولت در تلاش برای مبارزه با فساد و ریشه‌کن‌سازی آن جدی است و اقدامات مثبتی در مقابله با تجارت انسان و تعرض به بیت المال صورت گرفته است.

شیخ نواف الاحمد الصباح، امیر جدید کویت در اوایل ماه جاری به دنبال درگذشت امیر پیشین به قدرت رسید.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا