خبر اولسیاسی

فعالان اجتماعی عراق: در تظاهرات فردا بیانیه‌ای از مطالبات مهم معترضان خوانده خواهد شد

فعالان اجتماعی عراقی چارچوب کلی تظاهرات روز فردا 25 اکتبر به مناسبت نخستین سالروز اعتراضات مردمی را مشخص کردند.

میدل ایست نیوز: فعالان اجتماعی عراقی چارچوب کلی تظاهرات روز فردا 25 اکتبر به مناسبت نخستین سالروز اعتراضات مردمی را مشخص کردند.

در همین رابطه، به گفته «عثمان الغانمی»، وزیر کشور عراق، نیروهای امنیتی حضور خود در اماکن برگزاری تظاهرات در بغداد و دیگر استان‌ها را برای تامین سلامت معترضان و حفاظت از اموال عمومی تقویت کرده‌اند.

«هاشم الجبوری»، فعال اجتماعی و از هماهنگ‌کنندگان تظاهرات بغداد در گفت‌وگو با پایگاه خبری بغداد الیوم ضمن تاکید بر مسالمت‌آمیز بودن تظاهرات، اظهار داشت: تظاهرات ما در چندین نقطه بغداد خواهد بود و تنها محدود به یک منطقه نخواهد بود همچنین در برابر دفتر نخست‌وزیری واقع در منطقه العلاوی در مرکز بغداد دست به برگزاری تظاهرات مسالمت‌آمیز و منظم خواهیم زد.

وی افزود: ما در تظاهرات روز فردا بر وجهه مسالمت‌آمیز، انضباط و ممانعت از تعرض و حمله به اماکن عمومی و خصوصی تمرکز خواهیم کرد و مطالبات‌مان را در یک بیانیه رسمی مطرح و ضمن زمان‌بندی برای تحقق آن تلاش خواهیم کرد.

در استان بصره نیز «عماد سرحان»، فعال اجتماعی استان بصره هم تاکید کرد که تظاهرات ما در میدان البحریه خواهد بود و از آنجا خارج نخواهیم شد همچنین با سرلشکر عباس ناجی رئیس پلیس استان بصره بر سر تامین امنیت این میدان و ممانعت از تعرض یا شعارها علیه رهبران دینی توافق کردیم.

وزارت کشور عراق روز گذشته از تماس‌ها و تفاهمات با رهبران و فعالان اجتماعی تظاهرات 25 اکتبر برای برگزاری مسالمت‌آمیز این تظاهرات و برنامه این وزارتخانه برای حفاظت از معترضان و اماکن عمومی و خصوصی خبر داد.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا