خبر اولسیاسی

تدابیر شدید امنیتی در بغداد همزمان با نزدیک شدن به تظاهرات فردا

نیروهای امنیتی عراق، همزمان با اتخاذ تدابیر شدید امنیتی، حضور گسترده ای در برخی از مناطق بغداد دارند و برخی از راه ها را مسدود کرده اند.

میدل ایست نیوز: مقامات امنیتی بغداد، تدابیر امنیتی شدید و گسترده ای برای تظاهرات فردا یکشنبه در بغداد در نظر گرفته اند و برخی از راه های منتهی به مناطق نزدیک به منطقه الخضراء و اداره های حساس را مسدود کردند.

قرار است هزاران عراقی فردا یکشنبه در تظاهراتی گسترده، اولین سالروز تظاهرات در عراق که مجددا از 25 اکتبر 2019 آغاز شد را زنده نگه دارند.

برخی شاهدان عینی در گفت وگویی با العربی الجدید گفتند که نیروهای امنیتی حضور گسترده ای در برخی از مناطق بغداد از جمله منطقه الخضراء دارند و با استفاده از مانع، راه منتهی به وزارت خارجه در نزدیکی یکی از ورودی های منطقه الخضراء را مسدود کردند.

این شاهدان همچنین اشاره کردند که نیروهای امنیتی در میدان التحریر و خیابان های میان آن و منطقه الخضراء علاوه بر ورودی های دیگر منطقه الخضراء هم حضور دارند.

از طرفی دیگر یک افسر در فرماندهی ستاد عملیات بغداد که نخواست نامش فاش شود در گفت وگویی با العربی الجدید تاکید کرد که دستور داده اند که نیروهای امنیتی از امروز حضور گسترده خود را آغاز کنند.

وی افزود که دستور داده اند نیروهای امنیتی حضور گسترده ای در میدان التحریر، میدان الخلانی، ادارات حساس و ورودی های این دو میدان داشته باشند و امنیت آنها را به صورت کامل تامین کنند.

این افسر اشاره کرد که فردا برخی از راه ها به خصوص راه های منتهی به منطقه الخضراء مسدود خواهد شد و بیان کرد که نگرانی هایی از سوء استفاده از تظاهرات و آشوب و متهم کردن تظاهرات کنندگان به دست داشتن در این آشوب ها وجود دارد.

وی تاکید کرد که اقدامات بسیار شدید خواهد بود و هدف از آن حفاظت از تظاهرات کنندگان و کنترل وضعیت و جلوگیری از هر گونه تلاش برای برهم زدن امنیت است.

«عثمان الغانمی»، وزیر کشور عراق نیز در گفت وگویی تلویزیونی تاکید کرد که اقدامات و تدابیر امنیتی برای حفاظت از تظاهرات کنندگان از طریق حضور گسترده نیروهای امنیتی و بازرسی افرادی به میدان های تظاهرات وارد می شوند اتخاذ خواهد شد.

به گفته وی نیروهای امنیتی منطقه را برای تامین امنیت آن بازرسی کرده اند و از تظاهرات کنندگان خواستار همکاری با نیروهای امنیتی شده اند.

«سالم الربیعی»، یکی از فعالان تظاهرات در عراق گفت که تظاهرات به صورت مسالمت آمیز برگزار خواهد شد و تظاهرات کنندگان بر مطالباتی که تظاهرات برای آن شکل گرفته است تاکید خواهند کرد.

وی با بیان اینکه تظاهرات کنندگان به دنبال کشوری بدون فاسدان، احزاب و شبه نظامیان وابسته به خارج هستند تاکید کرد که تظاهرات در بغداد و سایر استان ها شکل خواهد گرفت اما در بغداد گسترده تر خواهد بود.

وی افزود که صدها تظاهرات کننده از استان های جنوبی امروز به بغداد می رسند و اولین سالروز تظاهرات اکتبر را در میدان التحریر و در کنار برادران خود زنده نگه خواهند داشت.

در این میان فعالان تظاهرات در شبکه های ارتباط جمعی به صورت پیوسته تظاهرات کنندگان را به حضور در تظاهرات فردا تشویق می کنند.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا