سرخط خبرهاسیاسی

منابع اسرائیلی: قطر ایستگاه بعدی در مسیر قطار عادی سازی روابط با اسرائیل

یک منبع آگاه سیاسی در اسرائیل خبر داد که کشور بعدی که از عادی سازی روابط با اسرائیل خبر خواهد داد قطر است.

میدل ایست نیوز: یک منبع آگاه سیاسی در اسرائیل خبر داد که کشور بعدی که از عادی سازی روابط با اسرائیل خبر خواهد داد قطر است.

کانال 13 اسرائیل با انتشار گزارشی به نقل از منابع آگاه تأکید کرد که قطر که در پی دستیابی به جنگنده های F-35 است كشور عربی بعدی ای خواهد بود که روابطش را با اسرائیل عادی می کند.

این گزارش افزوده که پس از سودان، اسرائیل در پی جذب کشور تازه ای در شورای همکاری است و احتمالا قطر ایستگاه بعدی قطار عادی سازی روابط با اسرائیل خواهد بود.

این گزارش افزوده که اگر چنین چیزی تحقق یابد دستاوردی بزرگ برای اسرائیل خواهد بود چون قطر از حامیان حماس و اخوان المسلمین در جهان است و روابط گرم با قطر موجب ثبات در غزه می شود.

در دهه 1990 نیز قطر با اسرائیل روابط گرمی داشت و اسرائیل دفتر وابسته تجاری در دوحه راه انداخته بود، هرچند بعدتر این روابط به سردی گرایید.

دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا نیز  شب گذشته در کنفرانس مطبوعاتی اش در کاخ سفید که در آن از توافق با سودان و حذف نام این کشور از لیست گروه های تروریستی پرده برداشت، تأکید کرد که  5 کشور دیگر در پی امضای توافق صلح با اسرائیل هستند و افزود که اطمینان دارد که عربستان به زودی به این کشورها بپیوندد.

«بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر اسرائیل، نیز خبر داد که یک کشور دیگر هم به زودی به این مسیر خواهد پیوست.

منبع
CNN

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا