خبر اولسیاسی

نشست فوق العاده شورای امنیت ملی عراق درباره حفاظت از تظاهرات‌

در نشست فوق العاده‌ شورای وزارتی امنیت ملی عراق به ریاست «مصطفی الکاظمی» بر حق شهروندان در برگزاری تظاهرات مسالمت‌آمیز تاکید شد.

میدل ایست نیوز: در نشست فوق العاده‌ شورای وزارتی امنیت ملی عراق به ریاست «مصطفی الکاظمی» بر حق شهروندان در برگزاری تظاهرات مسالمت‌آمیز در راستای آزادی بیان تاکید شد.

شورای امنیت ملی عراق در این نشست فوق العاده خود که برای بررسی اقدامات مربوط به حفاظت از تظاهرات برگزار شد، بر حق شهروندان در تظاهرات مسالمت‌آمیز بر اساس آزادی بیان مورد اشاره در قانون اساسی و اهمیت حفاظت از اموال عمومی و خصوصی در اماکن برگزاری تظاهرات تاکید شد.

حاضران در این نشست ضمن اشاره به دستورات فرمانده کل نیروهای مسلح بر مسئولیت نیروهای امنیتی مختلف در تظاهرات مذکور، بر اهمیت برخورداری نیروهای مسلح از انضباط عالی، حرفه‌ای‌گری و تخصص در راستای اجرای ماموریت‌شان در حفاظت از همگان و مخالفت با هر گونه تعرض به نیروهای امنیتی تاکید شد.

در پایان این نشست به اهمیت پایبندی تظاهرات‌کنندگان به وجهه مسالمت‌آمیز تظاهرات و انضباط و همکاری با نیروهای امنیتی اشاره شد، امری که می تواند صدای تظاهرات‌کنندگان را به مسئولان امر برساند و حفاظت و آزادی بیان معترضان را تامین کند.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا