سرخط خبرهاسیاسی

کمیته امنیتی تحقیقات درباره حملات راکتی به هیات‌های دیپلماتیک: نتیجه تحقیقات در زمان تعیین شده اعلام خواهد شد

در کمیته امنیتی که به ریاست «قاسم الاعرجی»، مشاور امنیت ملی عراق برگزار شد درباره حفاظت از مقرهای دیپلماتیک خارجی رایزنی شد.

میدل ایست نیوز: در کمیته امنیتی که به ریاست «قاسم الاعرجی»، مشاور امنیت ملی عراق برگزار شد درباره حفاظت از مقرهای دیپلماتیک خارجی رایزنی شد.

به گزارش دفتر مشاور امنیت ملی عراق، اعضای این کمیته در سایه دستورات مصطفی الکاظمی فرمانده کل نیروهای مسلح به بررسی اطلاعات و نتایج مهم به دست آمده پرداختند.

در این نشست درباره راهکارهای ضامن حفظ امنیت نهادهای دولتی و حفاظت از مقر هیات‌های دیپلماتیک گفت‌وگو شد.

اعضای این کمیته در پایان ضمن تاکید بر انجام وظیفه محوله با بی‌طرفی و حرفه‌ای‌گری کامل در راستای تقویت امنیت عراق اظهار داشتند: به زودی گزارش خود را در چارچوب زمان تعیین شده ارائه خواهند کرد.

مصطفی الکاظمی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق پیشتر در پی افزایش حملات راکتی به هیات‌های دیپلماتیک دستور تشکیل کمیته‌ای امنیتی را صادر کرده بود.

براساس سندی که در تاریخ 3 اکتبر صادر شده این کمیته به ریاست «قاسم الاعرجی»، مشاور امنیت ملی عراق و عضویت «فالح الفیاض»، رئیس سازمان الحشد الشعبی، و «عبدالغنی الاسدی»، رئیس سازمان امنیت ملی عراق، و سرلشکر «عبدالامیر رشید یارالله»، رئیس ستاد ارتش، و سرلشکر «محمد حمید کاظم»، منشی مخصوص فرمانده کل نیروهای مسلح، و نمایندگانی از چند نهاد امنیتی عراق و همچنین رئیس و معاون و دبیر کمیسیون امنیت و دفاع مجلس تشکیل شده است.

مسئولیت این کمیته «بررسی اختلالات امنیتی است که عراق و اقتدار و وجهه و تعهدات بین المللی اش را هدف قرار داده و تعیین مقصران این اختلالات طی 30 روز از صدور فرمان است.»

منبع
الفرات

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا