اجتماعیاقتصادیخبر اول

فرانسه از کشورهای اسلامی خواست، کالاهای فرانسوی را تحریم نکنند

وزارت امور خارجه فرانسه از کشورهای اسلامی خواست تا محصولات تولید فرانسه را تحریم نکنند.

میدل ایست نیوز: وزارت امور خارجه فرانسه از کشورهای اسلامی خواست تا محصولات تولید فرانسه را تحریم نکنند.

وزارت امور خارجه فرانسه در بیانیه‌ای از کشورهای اسلامی خواست در پی انتشار کاریکاتور موهن به پیامبر مکرم اسلام (ص)، کالاهای تولید فرانسه را مورد تحریم قرار ندهند.

در این بیانیه آمده است، در روزهای اخیر شاهد درخواست‌هایی در شماری از کشورهای خاورمیانه برای تحریم محصولات فرانسوی به ویژه تولیدات غذایی و دعوت به برگزاری تظاهرات ضد فرانسه در پی انتشار کاریکاتور مذکور هستیم.

وزارت امور خارجه فرانسه در پایان این بیانیه آورده است، این درخواست‌ها برای تحریم کالاهای فرانسوی درست نیست و باید فورا متوقف شود همانند همه حملاتی که فرانسه را هدف می‌گیرد و از سوی اقلیتی تندرو انجام می شود.

امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه اخیرا در اظهاراتی اعلام کرده بود که فرانسه همچنان به انتشار کاریکاتورهای توهین آمیز علیه رسول گرامی اسلام (ص) ادامه خواهد داد، امری که با واکنش شدید مسلمانان روبرو شده است.

پس از اظهارات رئیس جمهوری فرانسه مبنی بر دست بر نداشتن از کشیدن کاریکاتورهای پیامبراسلام (ص)، درخواست‌ها برای تحریم محصولات فرانسوی در چندین کشور اسلامی افزایش یافت و در شبکه‌های اجتماعی، درخواست‌ها برای تحریم محصولات فرانسوی از روز جمعه گذشته از طریق هشتگ‌هایی به زبان عربی، چند برابر شده است.

منبع
النشرة

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا