خبر اولسیاسی

فرماندهان امنیتی عراق: 1500 کوکتل مولوتف به سمت نیروهای امنیتی در تظاهرات پرتاب شد

فرماندهان امنیتی عراق در کنفرانس مطبوعاتی مشترک از جزئیات حوادث تظاهرات روز گذشته تاکنون خبر دادند.

میدل ایست نیوز: فرماندهان امنیتی عراق امروز دوشنبه در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی، جزئیاتی از حوادث رخ داده در سالروز تظاهرات اکتبر فاش کردند.

سرلشکر «یحیی رسول»، سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق در این کنفرانس با اشاره به اینکه واحدهای امنیتی همچنان به انجام ماموریت خود در حفاظت از تظاهرات کنندگان و املاک عمومی و خصوصی ادامه می دهند تاکید کرد که نیروهای امنیتی با صدها کوکتل موتولف هدف حمله قرار گرفتند.

وی افزود که نیروهای امنیتی به حفاظت از جان شهروندان پایبندند و از تظاهرات کنندگان خواستند با نیروهای امنیتی همکاری کنند و از اماکن اختصاص یافته برای تظاهرات خارج نشوند.

رسول بیان کرد که ده ها تن از نیروهای امنیتی با پرتاب کوکتل مولوتف مجروح شدند و توضیح داد که نیروهای مامور حفاظت از تظاهرات کنندگان، هیچ سلاح گرمی ندارند.

سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح، هدف قرار دادن نیروهای امنیتی توسط برخی گروه ها را پیام بدی برای جهان دانست.

از طرفی دیگر سرلشکر «سعد معن»، مدیر واحد رسانه ای وزارت کشور تاکید کرد که نیروهای امنیتی منضبط هستند و با حکمت با تظاهرات کنندگان برخورد کردند.

وی گفت که نیروهای امنیتی 141 تظاهرات کننده را به اتهام تعرض به نیروهای امنیتی دستگیر کردند و مقداری مواد مخدر و سلاح همراه آنها را مصادره کردند.

معن در ادامه افزود که نیروهای امنیتی یک گروه را که به کادر درمانی تعرض و حمله کرده بودند نیز دستگیر کردند.

وی ضمن هشدار نسبت به شایعاتی که با هدف برهم زدن روابط میان نیروهای امنیتی و تظاهرات کنندگان منتشر می شود اشاره کرد که نیروهای امنیتی، تعامل بالایی از جانب فعالان تظاهرات کننده دیدند و با آنها منسجم بودند.

سرلشکر «تحسین الخفاجی»، سخنگوی فرماندهی ستاد عملیات مشترک عراق نیز تاکید کرد که نیروهای مسلح با دستور فرمانده کل نیروهای مسلح عراق به حفاظت از تاسیسات حیاتی از جمله بانک ها و فرودگاه ها عمل می کنند و بیان کرد که 46 نفر از نیروهای ویژه طی اعمال خشونت آمیز از جمله دو افسر مجروح شدند.

وی افزود که 1500 کوکتل مولوتف در روز گذشته و تاکنون علیه نیروهای امنیتی به کار گرفته شده و متاسفانه برخی از فروشگاه ها توسط نفوذی ها سرقت شده است.

در پایان «سیف البدر»، سخنگوی وزارت بهداشت عراق اعلام کرد که 200 تن از نیروهای امنیتی طی اعمال خشونت آمیز در تظاهرات مجروج شدند.

وی بیان کرد که تعداد شهروندان عراقی مجروح شده از 40 نفر فراتر نرفت و همه آنها نیز جراحت های سطحی داشتند.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا