خبر اولسیاسی

ملا طلال: نخست وزیر شخصا با حضور در ستاد عملیات روند تظاهرات را زیر نظر داشت/ پاسخ به منتقدان توافق سنجار

سخنگوی نخست وزیر عراق، گفت که «مصطفی الکاظمی» شخصا روند تحرکات در میدان های تظاهرات را با دوربین های مداربسته در ستاد عملیات زیر نظر داشت.

میدل ایست نیوز: «احمد ملا طلال»، سخنگوی نخست وزیر عراق، گفت که «مصطفی الکاظمی» شخصا روند تحرکات در میدان های تظاهرات را با دوربین های مداربسته در ستاد عملیات زیر نظر داشت.

ملا طلال در کنفرانس مطبوعاتی هفتگی خود که سه شنبه شب (27 اکتبر) برگزار شد تأکید کرد که تظاهرات 25 اکتبر یادآوری و تأکید بر اقدامات جوانان عراق در سال گذشته و موجب تقویت آزادی بیان و تحکیم قدرت جوانان در تغییر و قدرت دولت در اعمال قانون و حمایت از تظاهرات کنندگان بود.

او گفت که روز یکشنبه نقطه عطفی در تاریخ تظاهرات در عراق بود و جوانان عراق ثابت کردند که خواستار تغییر واقعیت های کنونی و تعدیل روند سیاسی کشور هستند و با موفقیت توانستند اراده خود را عملی سازند و دولتی را که متهم به ناتوانی در حمایت از تظاهرات کنندگان بود وادار به استعفا کردند و مجلس را وادار به تغییر کمیساریای انتخابات و تعدیل قانون انتخابات کردند و این دستاوردی بزرگ بود.

ملا طلال تأکید کرد که دولت به موفقیت خود در حفاظت از تظاهرات مسالمت آمیز افتخار می کند و آن را موفقیت در آزمونی بزرگ می داند به خصوص که دربرابر اندک افرادی که چه بسا از جایی دستور گرفته بودند یا به حکم جوانی نمی توانستند خود را کنترل کنند تحمل بالایی از خود نشان داد.

او گفت که نخست وزیر عراق بسیار پخته عمل کرد و شخصا با حضور در ستاد عملیات وضعیت تحرکات را ازطریق دوربین ها زیر نظر داشت و از آنجا دستور عدم تعرض به تظاهرات کنندگان مسالمت آمیز و نیز جوانانی که دست به کارهای ایذایی می زدند را می داد و نیروهای امنیتی در میدان همان دستورات را اجرا می کرد و یک قطره خون از کسی ریخته نشد.

سخنگوی نخست وزیر عراق گفت که عملکرد دولت در این موضوع در مقایسه با دولت های سابق چنان درخشان بود که کسانی فراموش کردند که در زمان حکومتشان 18 جوان که مطالبه ای جز آب قابل آشامیدن نداشتند در سال  2018 کشته شدند.

وی تأکید کرد که دولت فعلی کاری کرد که قلب جوانان تظاهرات همچنان در حال تپیدن باشد و افزود که افکار عمومی عراق خود می تواند کارنامه این دولت در اداره تظاهرات را با دولت های سابق مقایسه کند.

ملا طلال که سخنان خود را متوجه انتقادات اخیر ائتلاف نصر به رهبری «حیدر العبادی» کرده بود، تأکید کرد که این گروه ها از توافق دولت در سنجار انتقاد می کنند در حالی که توافق سنجار باعث تضمین قدرت دولت فدرال در منطقه ای با پیچیدگی های امنیتی و سیاسی شدید شد و مردم این منطقه را به خانه هایشان برمی گرداند و راه را برای بازسازی این شهر جنگ زده هموار می کند و امنیت آن را دست مردم خود شهر می دهد و غریبه هایی را که با زدوبند مسئولان وقت وارد شهر شده بودند بیرون می اندازد.

او گفت که حتی اگر بپذیریم که زد وبندی میان دولت مرکزی و اقلیم کردستان رخ داده، زد وبندی میان فرزندان یک ملت است، اما در آن زمان آنچه رخ داد زدوبند دولت با غریبه ها و نیروهای مسلح غیر عراقی بود.

پیش از این ائتلاف نصر به رهبری العبادی از توافق سنجار به شدت انتقاد کرده و آن را نتیجه زدوبند دولت با اقلیم کردستان دانسته بود.

منبع
ناس نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا