اقتصادیخبر اول

الکاظمی: دولت متعهد به توسعه شراکت عراق و مصر است

نخست‌وزیر عراق بر تمایل بغداد بر فعال‌سازی و توسعه بخش خصوصی در مرحله کنونی و بهره‌مندی از تجربه مصر در زمینه اصلاح مالی و اقتصادی تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: «مصطفی الکاظمی»، نخست‌وزیر عراق بر تمایل بغداد بر فعال‌سازی و توسعه بخش خصوصی در مرحله کنونی و بهره‌مندی از تجربه مصر در زمینه اصلاح مالی و اقتصادی تاکید کرد.

الکاظمی در افتتاح همایش اقتصادی و تجاری عراق و مصر که با حضور «مصطفی مدبولی»، نخست‌‌وزیر مصر و هیات همراه برگزار شد اظهار داشت: بحران کنونی عراق به دلیل پیامدهای کرونا و کاهش بهای جهانی نفت، دولت را واداشت تا به برنامه‌ریزی و بررسی امور بپردازد.

وی افزود: بحران مذکور همچنین دولت را واداشت به اصلاحات اقتصادی و حمایت از بخش خصوصی اقدام کند تا این بخش در پروژه‌های توسعه و بازار محلی حضوری فعال و تاثیرگذار داشته باشد و برنامه اصلاحی که دولت آماده کرده، نقشه‌راهی روشن در این مسیر است.

الکاظمی تاکید کرد دولت متعهد به توسعه شراکت عراق و مصر و بهبود فضای سرمایه‌گذاری در عراق و هموارسازی دشواری‌ها در برابر ورود شرکت‌های مصری به این کشور است.

وی همچنین از طرف مصری خواست تا ورود بازرگانان عراقی به مصر و برقراری شراکت با همتایان مصری خود را تسهیل کند.

الکاظمی تاکید کرد این نشست نقطه عطفی در توسعه همکاری اقتصادی میان دو کشور و توسعه فرصت‌های تجاری، صنعتی و سرمایه‌گذاری برای بازرگانان در عراق و مصر به شمار می رود.

نخست وزیر عراق در پایان اظهار داشت نخست وزیر و رئیس جمهوری مصر هم تمایل بسیاری برای ارتقای این شراکت و اهتمام به توسعه مورد نیاز منطقه برای برقراری صلح و ثبات دارند.

منبع
الفرات

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا