خبر اولسیاسی

جبران باسيل: منشأ تحریم ها علیه من اسرائیل است/ امریکا با راه اندازی «انقلاب رنگی» در لبنان در پی هرج و مرج بود

باسیل تأکید کرده که در زمان وزارتش تلاش‌های امریکا برای ایجاد «فتنه» در لبنان به اوج رسیده و به وی هشدار داده شده که مصونیت دیپلماتیک از او سلب شود.

میدل ایست نیوز: «جبران باسیل»، رئیس حزب جریان ملی آزاد لبنان و وزیر امور خارجه اسبق این کشور، تأکید کرد که تفاهمات میان حزب‌الله لبنان و جریان ملی آزاد از اصلی‌ترین عوامل پیروزی در جنگ با اسرائیل بوده است.

به گزارش المیادین او در کنفرانسی مطبوعاتی که به مناسبت درج نامش در فهرست تحریم‌های امریکا برگزار کرد گفت که در دیدار با «مایک پومپئو»، وزیر امور خارجه امریکا با تروریست خوانده شدن حزب الله مخالفت کرده و تأکید کرده است که کنار گذاشتن حزب‌الله باعث «فتنه» و شکاف در لبنان می‌شود.

باسیل تأکید کرده که در زمان وزارتش تلاش‌های امریکا برای ایجاد «فتنه» در لبنان به اوج رسیده و به وی هشدار داده شده است که مصونیت دیپلماتیک از او سلب شود.

او تأکید کرد که امریکایی‌ها هیچ گاه با وی درباره موضوع فساد مالی صحبتی نکرده‌اند و خود بارها از امریکایی‌ها و دیگران خواسته که به لبنان در مبارزه با فساد کمک کنند اما هیچ وقت پاسخی دریافت نکرده است.

باسیل افزود که از طریق رئیس جمهور لبنان به وی گفته شده بود که باید ارتباطش را با حزب الله قطع کند و او براساس اصل استقلال تصمیم‌گیری در حزب از این کار سر باززده است و به امریکایی‌ها گفته که مزدور آنها نیست و فقط می‌خواهد دوستشان باشد.

او گفت که امریکایی‌ها به وی تا 4 نوامبر فرصت داده بودند که در مواضعش تجدید نظر کند اما او این موضوع را نپذیرفت و بعد از آن تحریم شد.

رئیس جریان ملی آزاد لبنان همچنین از برخی خیانت‌ها درون این جریان سخن گفت و تأکید کرد که فردی که خارج از لبنان به سر می‌برد در این باره خیانت کرده و از وی شکایت خواهد کرد.

او ضمن تبریک به رئیس جمهور جدید امریکا تأکید کرد که این مسائل به روابط وی با ملت امریکا آسیب نخواهد زد و افزود که امروز برای وی ثابت شده که عامل اصلی ترور سیاسی در جهان کسی جز امریکا نیست.

باسیل افزود که حکم صادرشده علیه وی سیاسی و خلاف قوانین بین‌المللی و ساده‌ترین حقوق انسانی است و موضوع را ازطریق قانونی در امریکا پیگیری خواهد کرد و غرامت خواهد خواست.

وی افزود که مطمئن است که منشأ این تحریم‌ها در اسرائیل است که ضربه زدن به مسیحیان در لبنان و کل منطقه را در راستای منافع خود می‌داند.

او گفت که امریکا باید بداند که با تحریم نمی‌تواند حزب الله را تضعیف کند و افزود که امریکا با راه اندازی «انقلاب رنگی» در پی آشوب در لبنان بودند و به داعش سلاح رساندند.

باسیل افزود که با وجود اختلافاتی که به لحاظ عقیدتی و در مسائل منطقه‌ای با حزب الله دارد هیچ گاه جز احترام از جانب حزب الله چیزی ندیده و «ایران هیچ‌گاه ما را تحریم نکرده و به چنین چیزی تهدید هم نکرده است».

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا