خبر اولسیاسی

منبع یمنی به «عربی 21»: تجهیزات و نیروی نظامی جدید عربستان در راه جزیره سقطری

یک منبع مسئول در یمن در گفت وگویی با پایگاه خبری «عربی 21» از اقدام عربستان برای ارسال کمک و تجهیزات جدید خود به جزیره سقطری خبر داد.

میدل ایست نیوز: یک منبع مسئول در یمن گفت که عربستان کمک و تجهیزات نظامی بیشتری به جزیره سقطری یمن که تحت کنترل نیروهای مورد حمایت امارات است وارد کرده است.

این منبع که نخواست نامش فاش شود در گفت وگویی با پایگاه خبری «عربی 21» اظهار داشت: ریاض، نیروهای کمکی و تجهیزات بیشتری به نیروهای حاضر خود در سقطری با توجه به نگرانی ای که از تحرکات و فعالیت هایش وجود دارد، افزوده است.

وی تاکید کرد که اقدام عربستان برای ارسال کمک نظامی بیشتر به جزیره سقطری با فعالیت گسترده امارات و وکلایش در این جزیره همزمان شده است.

این منبع همچنین اشاره کرد که فرمانده نیروهای عربستانی در جزیره، هرگونه ارتباط یا تماس با نیروهای قانونی یمنی در سقطری را متوقف کرده است.

وی ادامه داد که در حال حاضر هیچ هماهنگی بین مقامات قانونی سقطری و عربستانی ها وجود ندارد در حالی که به گفته برخی مسئولان محلی، مقامات قانونی جزیره پیش از این با عربستانی ها در خصوص سرنوشت این جزیره و بازگشت نیروهای قانونی بر سرکار به موجب توافق ریاض ارتباط و تماس داشتند.

این منبع اشاره کرد که عربستانی ها، بررسی این موضوع در جزیره سقطری را به بعد از تشکیل دولت در یمن موکول کردند و گفت که با وجود امکانات زیادی که نیروهای عربستانی در این جزیره دارند اما با نگرانی غیرقابل درکی رو به رو هستند.

منبع مذکور اشاره کرد که امارات برخی از اهالی سقطری که تابعیت امارات را دارند برای دیدار با او فرستاده است و آنها پس از ورود به سقطری با ساکنان محلی دیدار و آنها را به ماندن در کنار امارات تشویق کرده اند.

این مقام یمنی مسئول همچنین تصریح کرد که در هفته گذشته یک کشتی اماراتی با نام «دا استری» به بندر حولاف رسیده است اما از بار این کشتی اظهار بی اطلاعی کرد و گفت که احتمال وجود مشتقات نفتی در کشتی وجود دارد.

گفتنی است که منابعی آگاه اعلام کردند عربستان اخیرا پایگاهی در جزیره راهبردی سقطری یمن ایجاد کرده است که به صورت منظم از سوی نیروی هوایی سعودی تجهیزاتی بدان منتقل می‌شود.

عربستان علاوه بر حضور نظامی، تلاش کرد از طریق «برنامه توسعه و بازسازی یمن» در سال 2018 که ابتکار ملک سلمان است، جای پای خود در یمن را حفظ کند، عربستان در چارچوب این ابتکار در 23 اکتبر گذشته مدارس جدیدی در سقطری افتتاح کرد و پروژه‌های زیرساختی دیگری را نیز در این جزیره در دست اجرا دارد اقداماتی که به نظر می رسد برای مقابله با امارات در سقطری انجام می شود.

منبع
عربی 21

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا