خبر اولسیاسی

امضای توافقنامه بین سازمان ملل و فرانسه برای حمایت از توسعه توانایی های انتخاباتی در عراق

سازمان ملل متحد توافقنامه ای با دولت فرانسه برای مدیریت تامین مالی و مدیریت پروژه حمایت از توسعه توانایی های انتخاباتی در عراق امضا کرد.

میدل ایست نیوز: سازمان ملل متحد امروز سه شنبه از امضای توافقنامه تامین مالی با فرانسه برای حمایت از توسعه توانایی های انتخاباتی در عراق خبر داد.

این سازمان در بیانیه ای گفت: نمایندگی سازمان ملل در عراق از مشارکت یک میلیون یورویی فرانسه در پروژه سازمان ملل برای حمایت و کمک به کمیساریای عالی مستقل انتخابات در عراق استقبال می کند.

در ادامه بیانیه اشاره شده که این کمک به حضور مشاوران انتخاباتی سازمان ملل متحد در حالی که کمیساریای عالی مستقل انتخابات برای انتخابات آتی آماده می شود کمک خواهد کرد.

از طرفی دیگر «برونو اوبر»، سفیر فرانسه در بغداد گفت: «انتخابات آتی، فرصتی برای عراقی ها برای رساندن صدای خود به دیگران است و این کمک، حمایت قوی و پایدار فرانسه از عراق را نشان می دهد.»

برنامه توسعه سازمان ملل از طرف هیئت مساعدت سازمان ملل برای عراق (یونامی) توافقنامه ای با دولت فرانسه برای مدیریت تامین مالی و مدیریت پروژه امضا کرد.

در همین راستا «جنین هنیس پلاسخرت»، نماینده ویژه سازمان ملل در عراق تاکید کرد که این کمک نشان دهنده پاسخ هماهنگ بین المللی به نیازهای انتخاباتی عراق است.

«زینه احمد علی»، نماینده مقیم برنامه توسعه سازمان ملل در عراق در این باره گفت: «عراقی ها شایسته، انتخاباتی سالم و شفاف هستند که شنیدن نیازهای آنها را تضمین کند و در نهایت به نیازهای آنها پاسخ دهد.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا