اجتماعیخبر اول

هشدار سازمان ملل نسبت به قحطی ویران کننده در یمن

مسئولان سازمان ملل متحد نسبت به قحطی و قربانی شدن میلیون ها نفر در یمن هشدار دادند.

میدل ایست نیوز: مسئولان بلند پایه در سازمان ملل متحد هشدار دادند که قحطی در یمن، میلیون ها مرد، زن و کودک را مجددا تهدید می کند.

«دیوید بیسلی»، رئیس برنامه جهانی غذا به شورای امنیت سازمان ملل گفت: ما اکنون در حال شمارش معکوس برای وقوع فاجعه هستیم، قبلا به این مرحله رسیدیم و زنگ خطر را به صدا در آوردیم.

وی افزود: اگر بخواهیم چشم پوشی کنیم، بی شک یمن طی ماه های اندکی با قحطی ویران کننده ای سقوط خواهد کرد.

بیسلی با بیان اینکه در سال 2021 برای جلوگیری از ایجاد قحطی در یمن به 1.9 میلیارد دلار بودجه نیاز است، خواستار اقدام فوری کشورهای جهان شد.

«مارک لوکوک»، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه طی اطلاع رسانی به اعضای شورای امنیت درباره وضعیت وخیم انسانی در یمن هم نسبت به خطر قحطی در این کشور هشدار داد.

لوکوک در این باره گفت: یمنی ها گرسنه نیستند، بلکه از گرسنگی می‌میرند. مرگ بر اثر گرسنگی در جهانی که در آن به مقدار کافی مواد غذایی وجود دارد، وحشتناک، تلخ و شرمگین کننده است.

وی همچنین با اشاره به تضعیف سیستم ایمنی کودکان یمنی به دلیل سوء تغذیه، گفت که این وضعیت آنها را نسبت به بیماری هایی نظیر وبا، کرونا، مالاریا، تب دنگی و دیفتری آسیب پذیر کرده است.

همچنین «مارتین گریفیتس»، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن نیز نسبت به خطر غرق یا نشت نفت از تانکر متوقف شده با ظرفیت 1.1 میلیون بشکه نفت خام در آب های ساحلی حدیده هشدار داد.

پیش از این نیز مارک لوکوک در اواخر سال 2017 هشدار داده بود که یمن با بزرگ ترین قحطی و میلیون ها قربانی در دهه های گذشته مواجه خواهد شد.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا