اقتصادیسرخط خبرها

وزیر حمل و نقل عراق از تفاهم با شرکت «دوو» بر سر بندر فاو خبر داد

وزیر حمل و نقل عراق گفت که پس از مذاکره با شرکت کره ای دوو، بر سر حل و فصل امور مالی و فنی به تفاهم رسیدند.

میدل ایست نیوز: «ناصر حسین الشبلی»، وزیر حمل و نقل عراق امروز پنجشنبه از تفاهم با شرکت کره ای دوو در خصوص حل و فصل امور مالی و فنی پروژه بندر بزرگ فاو و شروع مراحل کار خبر داد.

الشبلی در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: وزارت حمل و نقل عراق با جدیت در حال تکمیل پروژه بندر بزرگ فاو است، نخست وزیری عراق دستور داده است تا پس از برداشتن موانع پیش روی پیشرفت این پروژه، در سریع ترین زمان ممکن این پروژه تکمیل شود.

وی افزود که وزارت به تفاهماتی با شرکت کره ای دوو رسیده و گفت وگوها برای حل و فصل امور مالی و فنی در خصوص بندر فاو ادامه دارد.

وزیر حمل و نقل عراق اظهار داشت که مذاکرات با شرکت کره ای فقط بر سر تعداد متر مکعب برای عمق حفاری صورت می گیرد چراکه این شرکت بر سر این موضوع درخواست مبالغ بیشتری را کردع بود و تاکید کرد که مذاکره برای حل و فصل همه مسائل و مشکلات ادامه خواهد داشت.

وی همچنین به توافقات با عربستان در شورای هماهنگی عراق و عربستان اشاره کرد و گفت که بارز ترین توافقات صورت گرفته افتتاح گذرگاه مرزی عرعر پس از 7 روز از زمان توافق و ایجاد خط حمل و نقل دریایی بین عراق و عربستان است.

وزیر حمل و نقل عراق بیان کرد که مونوریل بغداد نیز پس از عقد قرارداد آغاز به کار خواهد کرد و در این خصوص از 5 شرکت سرمایه گذاری دعوت شده تا یک شرکت به بررسی و مطالعه پیشنهادات فنی و مالی، انتخاب، و سپس با شرکت فرانسوی آلستوم برای مشخص کردن ارزش قرار داد و امضای آن مذاکره شود.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا