خبر اولسرخط خبرها

کنفرانس بازگشت آوارگان سوریه با تأکید بر تمامیت ارضی سوریه پایان یافت

کنفرانس بین‌المللی درباره بازگشت آوارگان سوریه به کشورشان با قرائت بیانیه پایانی توسط معاون وزیر خارجه سوریه به پایان رسید.

میدل ایست نیوز: کنفرانس بین‌المللی درباره بازگشت آوارگان سوریه به کشورشان با قرائت بیانیه پایانی توسط معاون وزیر خارجه سوریه به پایان رسید.

در این بیانیه بر حمایت از تمامیت و یکپارچگی ارضی سوریه و برخورد با همه تلاش‌ها برای نقض حاکمیت ارضی آن و نیز جدیت در مبارزه با تروریسم تأکید شده است.

این بیانیه افزوده که توافق آتش‌بس در سوریه تحت هیچ شرایطی شامل گروه‌های تروریستی نمی‌شود و راه حل مشکل سوریه به دست خود مردم سوریه و به دور از دخالت‌های خارجی است.

در این بیانیه همچنین از وضعیت انسانی و شیوع کرونا ابراز نگرانی و همه اقدامات یکجانبه علیه سوریه محکوم شده و از جامعه بین‌الملل خواسته شده که برای توقف این تحریم‌ها و توقف «سرقت درآمدهای سوریه» تلاش کنند.

این بیانیه افزوده که بحران سوریه هیچ راه‌حل نظامی ندارد و راه حل سیاسی سوریه را خود مردم سوریه بدون هرگونه دخالت خارجی اجرا می‌کنند.

در این بیانیه همچنین بر ضرورت کمک به سوریه برای بازگشت داوطلبانه آوارگان و بازسازی زیرساخت‌های سوریه و کمک به پروژه‌های فوری ساخت‌وساز در این کشور و نیز مین‌زدایی تأکید شده است.

کنفرانس بین‌المللی آوارگان و پناهجویان سوریه‌ای با مشارکت چند کشور خارجی ازجمله روسیه، عراق، ایران، و لبنان برگزار شد.

منبع
اسپوتنیک

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا