سرخط خبرهاسیاسی

رئیس جمهوری تونس با امیر قطر در دوحه دیدار کرد

رئیس جمهوری تونس که روز گذشته طی سفری رسمی وارد دوحه شد، امروز با امیر قطر دیدار و درباره روابط دوجانبه سیاسی و اقتصادی رایزنی کرد.

میدل ایست نیوز: «قیس سعید»، رئیس جمهوری تونس، امروز یکشنبه با «تمیم بن حمد آل ثانی»، امیر قطر در دیوان امیری در دوحه دیدار کرد.

رئیس جمهوری تونس که طی سفری رسمی و به مدت 3 روز در دوحه قطر حضور دارد، درباره پرونده های سیاسی و اقتصادی فیمابین رایزنی خواهد کرد.

سعید روز گذشته (شنبه) وارد دوحه شد و «خالد العطیه»، معاون نخست وزیری و وزیر دفاع قطر از او استقبال کرد.

هیئت عالی رتبه همراه رئیس جمهوری تونس متشکل از «عثمان الجرندی»، وزیر امور خارجه و مهاجرت، «محمد بو سعید»، وزیر تجارت و توسعه صادرات، «کمال دقیش»، وزیر ورزش و «علی الحفصی»، وزیر مسئول روابط با مجلس نمایندگان است که او را در این سفر همراهی می کنند.

پیشتر، تمیم بن حمد در فوریه به تونس، سفر، و با رئیس جمهوری تونس درباره تقویت روابط دوجانبه رایزنی کرده بود.

ناظران تونسی امیدوارند که این دیدار، بر ابعاد اقتصادی و پروژه های توسعه ای که هدف آن تحریک بازار کار تونس است، تأثیر مثبت بگذارد.

دو کشور روابط اقتصادی قوی و ویژه ای در سایه حمایت دوحه از تونس دارند به صورتی که امیر قطر در نیمه سال 2016 اعلام کرد که کشورش از تونس با 1.25 میلیارد دلار حمایت کرده است.

قطر، که به سمت گسترش سرمایه گذاری های خود در تونس در حال حرکت است، موقعیت خود را به عنوان اولین سرمایه گذار عرب در تونس حفظ می کند و بر اساس گزارش سازمان سرمایه گذاری خارجی تونس، قطر از نظر سرمایه گذاری مستقیم کشورهای عربی در این کشور در سال 2019 رتبه اول را دارد.

منبع
الخلیج اونلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا