خبر اولسیاسی

رئیس دستگاه مبارزه با تروریسم عراق: سرکرده جدید داعش در مناطق مرزی با سوریه در حال حرکت است

رئیس دستگاه مبارزه با تروریسم عراق تاکید کرد که سرکرده جدید داعش دیگر فرد مهمی برای عناصر داعش به شمار نمی آید و توانایی مدیریت مستقیم گروه های وابسته به داعش را ندارد.

میدل ایست نیوز: سپهبد «عبدالوهاب الساعدی»، رئیس دستگاه مبارزه با تروریسم عراق تاکید کرد که به جزئیات جدیدی از «ابو ابراهیم القرشی»، سرکرده جدید گروه تروریستی داعش دست یافته است.

الساعدی در اظهاراتی که رسانه های عراقی آن را منتشر کردند ضمن اعلام اینکه سرکرده جدید داعش دیگر برای پیروانش فردی مهم به شمار نمی آید توضیح داد که او نمی تواند به صورت مستقیم این گروه ها را مدیریت کند.

وی همچنین اشاره کرد که برحسب اطلاعاتی که به دست دستگاه مبارزه با تروریسم عراق رسیده، القرشی بین عراق و سوریه به خصوص در مناطق مرزی در حال حرکت است.

الساعدی تصریح کرد که سرکرده جدید داعش به صورت مخفیانه و به تنهایی جا به جا می شود و برحسب اطلاعاتی که وجود دارد او دیگر فرد مهمی برای گروه تروریستی داعش نیست.

وی در این باره توضیح داد: در هنگام دستگیری بسیاری از عناصر گروه تروریستی داعش از آنها سوال می شود که آیا از او خبر دار شده یا مستقیما با او بیعت کرده اند که آنها در جواب می گویند با شبحی بیعت کرده اند و او را ندیده و حتی صدایش را نشنیده اند.

سال گذشته و پس از کشته شدن «ابو بکر البغدادی»، سرکرده پیشین داعش در حمله نظامی امریکا به شمال غرب سوریه، القرشی به عنوان سرکرده جدید این گروه تروریستی انتخاب شد.

نیروهای عراقی هر ازچند گاهی عملیات نظامی در مناطق نزدیک به مرزهای عراق و سوریه با هدف جلوگیری از ورود عناصر گروه تروریستی داعش به عراق انجام می دهند.

یک افسر در فرماندهی ستاد عملیات الجزیره و البادیه در ارتش که مسئول حفظ امنیت مناطق غربی عراق است در گفت وگویی با العربی الجدید بر وجود اقدامات امنیتی شدید برای جلوگیری از نفوذ عناصر گروه تروریستی داعش از جمله سرکردگان و مبارزان تاکید و اشاره کرد که باید مرزها با استفاده از دستگاه های نظارتی پیشرفته و دوربین های جدید مجهز شوند تا از ورود غیرقانونی به کشور جلوگیری شود.

وی اشاره کرد که خطر گروه تروریستی داعش فقط به مرزها خلاصه نمی شود بلکه مناطق وسیعی از بیابان در استان الانبار تا استان نینوا نیز خطرناک است و این مناطق به توانایی نظامی زمینی و هوایی بالایی برای کنترل نیاز دارند از این رو گاهی از نیروی هوایی ائتلاف بین المللی ضد داعش برای انجام حملات هوایی در مناطق سخت کمک گرفته می شود.

پیش از این «واین مارتو»، سخنگوی ائتلاف بین المللی ضد داعش به رهبری امریکا گفت که ماموریت ائتلاف بین المللی ضد داعش، کمک به نیروهای عراقی برای تعقیب عناصر باقیمانده از داعش و انجام حملات هوایی علیه داعش به درخواست طرف عراقی است.

مارتو اشاره کرد که ائتلاف بین المللی طی 6 سال اخیر، 37 هزار و 800 گشت پروازی داشته است و توضیح داد که جابجایی نیروهای ائتلاف به علت تحویل برخی از پایگاه ها به طرف عراقی بود.

وی تاکید کرد که نیروهای عراقی موفقیت خود در مبارزه با تروریسم را اثبات، و در مناطق سخت و صعب العبور پیروزی های بزرگی محقق کردند.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا