سرخط خبرها

عراق در ماه گذشته 230 میلیون دلار بابت خسارت های جنگ به کویت پرداخت

عراق از سال 2019 تاکنون 5 بار به این صندوق واریز کرده که مجموع آن 1.38 میلیارد دلار می شود و آخرین آنها در 27 اکتبر به مبلغ 230 میلیون دلار بوده است.

میدل ایست نیوز: کمیته خسارت های تابع سازمان ملل متحد خبر داد که عراق در پایان ماه گذشته میلادی 230 میلیون دلار بابت خسارت های جنگ کویت به این کشور پرداخت کرده است.

یک مقام مسئول در این کمیته به نشریه رسمی «الصباح»، چاپ بغداد، گفت که در دوره هشتاد و هفتم هیئت مدیره این کمیته که ماه گذشته برگزار شد از دولت عراق بابت احترام گذاشتن به تعهداتش درباره پرداخت 3 درصد از درآمدهای نفتی خود در صندوق خسارت ها تقدیر کرده است.

او افزود که عراق از سال 2019 تاکنون 5 بار به این صندوق واریز کرده که مجموع آن 1.38 میلیارد دلار می شود و آخرین آنها در 27 اکتبر به مبلغ 230 میلیوندلار بوده است.

این مقام تأکید کرد که حدود 2.4 میلیارد دلار از بدهی های عراق به این صندوق مانده است که به خسارت های شرکت نفت کویت مربوط می شود.

عراق به موجب قطع نامه 1483 که در سال 2003 صادر شده متعهد است که سالانه 5 درصد از درآمدهای نفتی و گازی خود را در صندوقی بین المللی به نام «صندوق خسارت های سازمان ملل» واریز کند.

در سال 1991، کمیته بین المللی عراق را متعهد به پرداخت 52.4 میلیارد دلار خسارت جنگ به کویت کرد.

منبع
الصباح

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا