خبر اولسیاسی

الکاظمی: اجرای توافقات و یادداشت های تفاهم در گرو تصویب بودجه سال آینده است

نخست وزیری عراق تاکید کرد که اجرای توافقات و یادداشت های تفاهم با کشورهای عربی و خارجی در گرو تصویب قانون بودجه سال آینده است.

میدل ایست نیوز: «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیری عراق امروز در نشست شورای وزیران عراق تاکید کرد که اجرای توافقات و یادداشت های تفاهم با کشورهای عربی و خارجی در گرو تصویب قانون بودجه سال آینده است.

وی اشاره کرد که عراق برای سرمایه گذاری همه کشورهایی که تمایل دارند، در دسترس است و امکان سرمایه گذاری برای همه آنها وجود دارد.

الکاظمی با اشاره به اینکه توافق چین و عراق که در زمان دولت العبادی در سال 2018 امضا شده بود لغو نشده و پابرجاست، گفت که صحبت از لغو این توافق تاسف برانگیز است و پیام خود به سیاسیون و رسانه های را بیان حقیقت و نه نشر اکاذیب اعلام کرد.

نخست وزیری عراق تصریح کرد که به وزیر دارایی عراق اختیار داده است تا با شرکت های جهانی متخصص برای اتوماسیون سازی گمرک ها و گذرگاه های و سایر بخش ها در کشور قرار داد تنظیم کند.

وی بیان کرد که در خصوص قراردادهای اتوماسیون سازی گمرک ها و دولت الکترونیک در دولت های گذشته فساد بزرگ و اغراق وجود دارد.

نخست وزیری عراق درباره انتخابات زودهنگام عراق نیز اظهار داشت که در تلاش است تا از همه شرایط برگزاری انتخابات عبور کند.

الکاظمی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به خودکشی مدیر شرکت کره ای دوو عامل در بندر فاو گفت که او بر اثر فشارها و باج خواهی ها خودکشی کرد.

وی تاکید کرد که پروژه بزرگ بندر فاو لغو نشده است و به زودی امضا خواهد شد.

منبع
الفرات نیوزشفق نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا